Representerar du företaget och anser att varningen är felaktig? Klicka här
I över 20 år har Förenade Bolag
publicerat varningar för olika typer
av fakturabedrägerier och är
experter inom området.
Behöver ni hjälp med en
bluffaktura?
Kontakta oss:
tel: 020 503 503
[email protected]
Allmänt om företaget
Universal Solutions
- Faktureras av Universal Solutions Sweden AB
- Klagomål vittnar om otydlig / vilseledande försäljning med metoder som Förenade Bolag kan relatera till lysrör/toner/rengöringsmedelsförsäljning
- Styrelserelationer till bland annat varningslistade Millennium Computer Systems och Royal Chemical Industries – verksamheten är även förlagd på samma adress
Bildalbum
(Klicka på bilderna för att visa dem i full storlek)
Besökares kommentarer
Inläggen nedan är skrivna av besökare på forenadebolag.se och reflekterar inte verksamheten Förenade Bolags åsikter, undantaget officiella kommentarer.
Kommentera själv i fältet för nya kommentarer längre ned på sidan.
Visa/Dölj äldre kommentarer
Klicka i fältet nedan för att visa eller dölja äldre kommentarer och inlägg.
Visa äldre kommentarer (före 2020-04-01)
19 december 2016 kl. 16:31
Vi har också drabbats av Millenium Computor som säger vi har ett pågånde avtal om leverans av rengöringsmedel. Numera när Laila ringer säger jag bara till henne att vi inte alls har något avtal utan jag har sagt upp detta och lägger därefter på luren. Nu har hon ringt min chef som säger samma sak. Hoppas bara att de inte skickar produkter utan ”beställning”.
Rickard
20 september 2016 kl. 14:00
Blev precis uppringd av en tjej på detta företag.
Hon frågade om jag var Xxxxxxx och jag svarade såklart *jag* på denna fråga.
Sedan berättade att vi hade vart med i en undersökning på rengöringsmedel för några månader sedan och då svarade jag att de hade vi inte alls.
Då svarar hon kaxigt tillbaka att det hade vi visst gjort, jag svarade *jaha* och då sa hon att hon ville bara tacka för att vi var med sen la hon på luren.
Misstänker att dom klippt ihop ett fejkat samtal där jag beställt massa tvättmedel.
Anonym
31 oktober 2016 kl. 11:46
Haha nej verkligen inte. Finns ingen inspelning av några samtal
Tobias Andersson
12 september 2016 kl. 12:14
Blir inte av med dom.
”men jag kan hjälpa dej om du bara tar det sista så stryker vi resten”
får se vad som händer nu men fick iallafall prata med Siv Ivarsson (072-2821690)
och hon skulle gå vidare med att prata med min chef…
Är det någon som har polisanmält dom ännu?
Per-Olof
8 juni 2016 kl. 10:28
Skickade igår följande bestridan:
Härmed bestrider vi betalningsansvar för faktura nnnnnn.
1. X XXXXXX har ej delegation (behörighet) att beställa rengöringsmedel.
2. Vi använder ej universalrengöringsmedel eller avfettningsmedel utan enbart väl utprovade, utvalda produkter som uppfyller kraven från miljökontoret som regelbundet inspekterar vår verksamhet.
3. Produkten är inte laglig som rengöringsmedel. Ert medel har ej förteckning av vilka kemikalier eller ämnen som ingår, det skall de ha enligt lag.
4. Det medföljde inte något säkerhetsdatablad, något som alltid skall följa med rengöringsmedel för att uppfylla miljö- och säkerhetskrav enligt svenska lag. Se föreskrift (EC) nr 1907/2006 (REACH), Annex II (453/2010) – Europa.
Dessutom använder vi överhuvudtaget inte avfettningsmedel!!
Om ni har någon ljudfil från försäljningen som skedde per telefon vill vi ta del av den för att höra hur försäljningsnacket gick till, bl a vilket pris som uppgavs. Priset är helt oacceptabelt i jämförelse med godkända produkter som uppfyller lagens krav.
Var vänlig återkom snarast med instruktion för hur vi skickar tillbaka produkterna. Om vi ej får instruktion kommer vi skicka tillbaka dem till den avsändare som står på dunkarna (RCL).
CC Advokat xx
mvh
Per-Olof etc
tomas
1 juni 2016 kl. 16:00
Företagets försäljare har en förmåga att ringa personal under lunch/dito för att försöka få personal att köpa ett prov exemplar, men det kommer en hel kartong/pall i stället, med företagets medvetna kunskap i det besvär det blir att skicka tillbaka denna försändelse.
Släng bara på luren!
Diana
11 maj 2016 kl. 14:25
Detta j**vla företag börjar jag blir riktigt less på, de har ksickat flera brev med presentkort etc och orderbekräftelser på saker(rengöringsgrejer) som vi ej har beställt.
Fast vi har haft kontakt och jag har bett dem att: Ta bort oss från erat kundregister och aldrig ringa , maila, skicka brev eller kontakta oss igen. Ändå efter att de ska ha tagit bort oss och aldrig mer ska höra av sig så fick vi en ny bekräftelse på en ny beställning idag i posten.
Det lutar mot polisanmälan just nu. Så himla irriterande att detta oseriösa skit företag ska slösa så mycket av folks arbetstid och förstöra!!!!
Emma
28 april 2016 kl. 17:36
Ett bluffföretag med svindyra produkter som bara dyker upp!!!!
Gerd
1 februari 2016 kl. 16:50
Blev uppringd av en ”Leila Sundström, USS”, som sa att ”marknadsavdelningen” ”haft kontakt” med skolan jag arbetar på (i Umeå. (hon sa vad skolan heter och skolans adress). ”Skolan” tyckte att det var jag, som administratör, som skulle få ta emot ett tack från USS, för att vi vill prova startpaketet med issmältningspreparat som dom nu ska lansera. Tacket bestod av en värdecheck, jag fick välja på Coop eller Systembolaget!! Jag förstod ingenting… kvinnan sa, att hon skulle komma förbi om några veckor, och då ha med sig kreditkortet för att bjuda ut mig på lunch, för att slippa ”korvmojjen”. Vad? Alltså!
Jag försökte hela tiden få kvinnan att förstå att skolan absolut INTE har önskat prova deras (pimpstensbaserade!!)issmältningspreparat. Hon lyssnade inte utan berättade att deras ”startpaket” var en säck med 70 kilo á 125:- Jag började tro att det var någon som ringde och skojade med mig! Någon gång i början av samtalet frågade också kvinnan om jag skulle på ”någon solsemester” snart?? Jag frågade efter företagets hemsida, men som svar fick jag veta att dom hade lite problem med den just nu! (så klart!) Jag bad om hennes mailadress, och om hon kunde maila mig mer information. Det låtsades hon inte höra. När jag protesterade, sa hon att ”okej, vi kan skicka det lilla startpaketet på 35 kilo”. Jag fortsatte att invända, då hon plötsligt sa, att hon kunde göra ”ett undantag” och skicka startpaketet – som egentligen var för privatpersoner – på 17½ kilo! Hon gav sig inte!! När jag sa, att vi absolut INTE kommer att ta emot något över huvud taget, avslutade hon tvärt samtalet och sa hej då!!Hon ringde från ett hemligt nummer.
Jonny N
4 december 2015 kl. 12:03
Dom ringer mig och tackar för att någon på vårt företag hade svarat på på en enkät och som tack fick jag välja mellan biobiljetter eller presentkort på ICA, jag valde bio.Efter det så ställde hon lite frågor samtidigt som hon pratade om hennes resa till Thailand å hennes gubbe som va flygrädd å ovillig att resa,vi enades på skoj om att det vore bättre om jag hade följt med.Hon frågade om jag gillade hockey eller fotboll för dom fick ofta fribiljetter, dom kunde hon skicka till mig för annars så skulle hennes gubbe bara släpa med henne på matcherna.Hon var väldigt trevlig.Efter mycket om och men så gick jag med på att beställa två 5 liters dunkar 1 allrengöring + 1 avfettning a 130kr/liter som skulle spädas 1/30. En vecka senare kom 2 30liters dunkar och faktura 2*4890 + frakt 586kr. Nu kände jag mig riktigt rövkn..ad men tänkte att det är väl bara å bita i det sura äpplet. Fem veckor senare ringer dom igen och påstår att jag beställt ett start paket på 15 30liters dunkar och ska leverera resterande 13 dunkar. Självklart blir jag FÖRBANNAD hon går med på att annullera ordern om jag tar emot 2st 15liters dunkar, och hänvisar till att jag faktiskt tog emot biobiljetterna. Nu ska jag polisanmäla, tycker faktiskt att det är utpressning. ???? ????
Johan Andersson
1 oktober 2015 kl. 13:00
Har också råkat ut för detta företag. De har talat med en anställd i verkstaden. Hävdar att han beställt rengöringsmedel 3x30L. Den anställde nekar till detta.
Efter en del argumentation kom erbjudandet om att dra av 50% på fakturan. När vi inte godtog det så erbjöd de sig att skicka en kredit på varorna mot att vi skickar tillbaka godset. Har ännu inte löst nöten med returfrakten. Står i valet och kvalet om vi skall acceptera fraktkostnaden för att lösa situationen eller stå på oss med att de får hämta sitt rengöringsmedel själva. Kan ju vara värt att bara bli av med skiten och kunna fokusera på det som är viktigt i verksamheten igen.
Tina
13 november 2015 kl. 10:49
Hoppas inte att ni accepterat returkostnaderna! Vi vägrade, tillslut hämtade bluffisarna tillbaka sitt skit.
Angela
25 september 2015 kl. 11:53
Gunilla, Ibland måste man vara den stora människan. Det är fult att ljuga! Du fick varorna som din kollega beställt upphämtade!
Gunilla
18 september 2015 kl. 11:02
Säger sig ska skicka varuprover på rengöringsmedel och skickar en leverans på 3x30liter ???!!! och sen vill de inte betala för frakten tillbaka. Någon kreditfaktura utfärdar de inte förrän de fått tillbaka varorna som de har skickat på eget initiativ. Riktigt oseriöst företag.
Uppringd
11 september 2015 kl. 13:44
USS ringer från exakt samma telefonnummer som RCI.
Lägg in dessa nummer i er spärr lista och svara aldrig på okänt nummer.
076-5519190
08-6521739
08-4404200
08-52225600
Ringer man från okänt nummer och inte vill säga något på mobilsvar, så sysslar man definitivt med något skumt.
De börjar med att fråga om det är xxxxxxx som dom pratar med och vill tacka för att ert företag har varit med i en undersökning (som ni aldrig varit med i). Har du kommit till detta läge så lägg bara på luren utan att säga någonting.
OLDA INNOVATION AB –
23 juli 2015 kl. 12:57
Vi ville prova en rengöringsmedel och i samband med det har de tvingat på en anställd hos oss att beställa 9 kart 125 l sopsäckar à 150 st i varje kartong och dessutom inte på rullar. Vidare påstår de att samma anställd har gjort ytterligare beställning på 10 kartonger av samma vara under tiden som han redan var på semester(detta har dock inte levererats). Vi är maskinverkstad och ingen städbolag. Vi har dessutom flera lokala leverantörer av städma-terial i Göteborg och förbrukning av sådana säckar är ca 5 st per vecka hos oss.
Eftersom fakturan kom när vi redan haft stängt för semester, kunde vi inte göra anmärkning inom 8 dagar. När vi ringer Universal Solutions nu, så är tydligen alla på semester och ”Anita” som svarar i kundtjänsten kan bara hänvisa till nästa vecka. Vi vill skicka säckarna tillbaka, men hon avråder oss att göra det. Har man inte rätt att ångra sig och lämna tillbaka varor som blev felaktigt beställda???
Universal Solutions verkar vara oseriöst företag som använder sig av dåliga marknadsföringsmetoder.
patrik
20 augusti 2015 kl. 16:24
Om varorna faktiskt inte är beställda ska ni bestrida fakturan och hävda att det inte föreligger någon beställning. Be dem verifiera att det föreligger en beställning. Be dem skicka en ljudfil om de hävdar att det skett muntligt. De har bevisbördan för att föreligger en beställning. Om det nu visar sig att någon gjort misstaget att beställa varorna sitter ni dock fast. Som konsument kan du åberopa 14 dagars ångerrätt (distansavtalslagen) men den gäller inte mellan företag.
Vi har råkat ut för dessa skojare men de kunde inte bevisa beställning och därmed fick de hämta varorna (de gav sig inte i första taget, men till slut insåg de att vi inte kommer att betala förrän de bevisar beställningen, vilket de inte kunde).