Light ink AB (Arkiverad)

Light ink AB (Arkiverad)
Senast ändrad: 1 augusti 2011
Tillagd datum: 2011-08-01
Företagets namn: Light ink AB (Arkiverad)
Företaget bakom: Light-Ink AB
Org.nummer: 556748-3176
Telefonnummer:
Bankgiro: 262-4195
Plusgiro:
Övriga betaluppgifter:
Hemsida:

Representerar du företaget och anser att varningen är felaktig? Klicka här

I över 20 år har Förenade Bolag
publicerat varningar för olika typer
av fakturabedrägerier och är
experter inom området.
Behöver ni hjälp med en
bluffaktura?
Kontakta oss:
tel: 020 503 503
[email protected]

Allmänt om företaget

Light ink AB

  • Samtalet från Light Ink AB inleds med att du skall få en fri gåva och går sedan över till en nyteckning av order – i det här fallet lysrör till en hög kostnad.
Företag/Produkt till Varningsarkivet den 26 februari 2020

Bildalbum

(Klicka på bilderna för att visa dem i full storlek)

Besökares kommentarer

Inläggen nedan är skrivna av besökare på forenadebolag.se och reflekterar inte verksamheten Förenade Bolags åsikter, undantaget officiella kommentarer.

Kommentera själv i fältet för nya kommentarer längre ned på sidan.

Visa/Dölj äldre kommentarer

Klicka i fältet nedan för att visa eller dölja äldre kommentarer och inlägg.

Visa äldre kommentarer (före 2020-04-01)
Med Borgare
16 augusti 2016 kl. 13:07
Detta ”företag” har även knytningar till maffians bankir Torgny Jönsson.
Bara denna omständighet bör göra att man drar öronen åt sig!

Personal
3 november 2014 kl. 15:57
Försäljaren påstod att min kollega hade beställt tidigare i höstas för en beställning till Nov… Det hade hon inte gjort.
De skickade 4 patroner samt faktura på drygt 9000kr. Efter mycket om och men fick jag skicka tillbaka med samma leveransföretag DHL, men adressen gäller inte!!! Så nu har DHL ett paket tillbaka till mig! När jag ringer Light Ink säger de att de har bara postbox adress och att det skall skickas dit. Men det går ju inte. HUR GÖR MAN???
Har nu gjort en anmälan! Otrevligt…

Personal
4 november 2014 kl. 01:45
Jag fick tag på David på Light Ink som sa att jag hade redan fått adressen. Han ville inte ge mig den igen. (Så klart för så länge inte paketet kan levereras tillbaka till Light Ing så är den kvar i min ägo, och jag ’måste’ betala fakturan.
MEN nu har jag äntligen efter bra kontakter och egen forskning hittat under leverantören till Light Ink AB och det är Despec Sweden AB i Stockholm. DIT kan man skicka tillbaka paket från Light Ink, det är därifrån de kommer ursprungligen. De har adress Kumlegårdsväg 23, 145 63 Norsborg.
Bestrider även fakturan så klart! Och gör en anmälan.

Förenade Bolag
Förenade Bolag
4 november 2014 kl. 09:17
Det är svårt att se hur underleverantören kan påverka avtalsförhållandet mellan er verksamhet och Light Ink. Att sända gods till Despec Sweden AB är inte rekommenderat om inte en uttrycklig överenskommelse träffats.

anonym
28 augusti 2014 kl. 16:25
Ringer idag och säger att dom ska skicka en present samt lägger en snabb beställning på lysrör.Fruktansvärt otrevliga personer.Akta er!

Björn
29 september 2014 kl. 16:17
Jag har tyvärr jobbat där för ett tag sedan och kan inget annat än säga att det är ett vidrigt jobb som inte borde få existera!! Man får en lapp man sa lära sig där det står vad man ska säga, typ: ”Heeej Per hur mår du? Jo det var ju så att du var så trevlig och hjälpte oss med marknadsundersökningen för ett tag sen så nu vill vi skicka ut en gåva som tack för hjälpen!” Så får man adress å skit. Men sen vill dom ju sälja dom vanliga lysrören som inte är några longlife

Björn
29 september 2014 kl. 16:25
Och longlife toner. Den här ”david” har jag träffat och han har så jävla fula knep för att sälja skiten. Sen är de inte ens deras chef som ringer upp en dag senare för att bekräfta bedtällningen. De är bara någon av kollegorna. Mitt tipsär att spela in samtalet och hota med polisanmälan. När det hände när jag jobbade där så rev dom orden.

Sen får dom nummret till alla genom att skriva ut alla telefonnummer på eniro eller hitta genom att ex en månad dkriva ut alla skolor i hela sverige och sen ringer man dit å söker exter vaktmästaren för han brukar ha hand om belysningen…

Hur som, skicka tillbaka skiten till dom! Hota med polisanmälan!

Anonym
13 maj 2014 kl. 15:11
Även vi har blivit drabbade. i februari ringde David, i ett stressat läge. jag gick med på att köpa en sats färgpatroner som skulle räcka dubbelt så länge som alla andra…dum som jag var beställde jag. Leveransen kom, deras chef ringde upp och frågade om det stämde att jag beställt och om leveransen var ok. Jag tyckte det verkade ovanligt så jag gick in i förenade bolag och kollade varningslistan och där fanns de ju. Vi bestämde att aldrig mer beställa från dessa i fall att…såg ju att många råkat ut…(dessutom var patronerna mycket dyrare än i butikerna och det var vanliga patroner.
Idag ringer David igen, påstår att ”vi gjort en till beställning som de inte skickat tidigare för att vi inte betalat den förra räkningen i tid! så nu skickade de en ny leverans och faktura igår”. (Räkningen VAR betald i tid, men det hör ju inte hit…)Jag förklarade att de inte behövde kontakta oss igen, att vi inte gjort eller kommer att göra någon ny beställning eftersom vi läst på nätet om deras affärer. Då blev David otrevlig i tonen, ville veta vad jag läst och påvisade att de minsann hade en omsättning på si o så mkt bla bla bla. Jag avvisade samtalet med att vi har inte beställt någonting mer och jag ska kolla när den förra fakturan blev betald. Men han fortsatte gorma om vad jag läst på nätet, jag fick inte en syl i vädret, utan jag lade på. Posten är kontaktad, polisanmälan blir nästa steg om leverans eller faktura dyker upp.

Larsåke Savander
9 april 2014 kl. 13:29
Jobbar som inköpare på ett företag, blev uppringd av David att vi gjort affärer tidigare och att han ville ge mig två biobiljetter på SF. Blev osäker och undvek att säga ja, ok eller andra godkännande ord. Han ville ha min hemadress att skicka biljetterna till så jag bad att få ringa upp istället. Han ringde från 0762611920 men bad mig ringa 040294330. Jag kollade upp numren på Eniro innan jag ringde 040294330. Inget av numren finns på Eniro. David svarade och jag frågade varför inte numren finns på Eniro, han sade att det ska dom göra, gav honom min hemadress för biljetterna (troligen dumt). Han ville då veta vilka lysrör vi använder inom företaget, jag sade att jag köper inte lysrör, endast andra reservdelar. Han blev engagerad och lite högljudd, ville veta vilka watt och vilken längd vi har på våra lysrör. Jag stod på mig och sade att jag köper inte lysrör så lade han plöstligt på luren med ett kort ”tack” Verkar inte seriöst.

Anonym
25 mars 2014 kl. 23:59
Blev lurad för ett par månader sedan fick betala nästan 3000kr för en svart för patron. I dag ringde dem i gen, då var jag på läst angående dem,Light Ink ,han var hot full och vidrig och började med att jag skulle få presenter jag avböjde då blev han med hög röst och grov skånska jätte arg. Jag sa att han begick en kriminell handling då han sa att han redan skickat våra saker. Vi har inte beställt något från dem och kommer aldrig göra det.I morgon ringer jag och anmäler dem! Vilket bluff företag som lurar till sig folks pengar.

Företag
11 februari 2014 kl. 11:37
Måste hålla med ovanstående då jag idag fick en leverans med toner så hela skatteverket skulle knna klara sig i 3 månader,trots att jag i´nte beställt några, ringde dit pratade med en otrevlig person hade också blivit lovad glas m.m som aldrig kommer fram .
det är ganska otrevliga personer som svarar.

Christina
17 oktober 2013 kl. 11:17
Blev uppringd av en riktig idiot! Så otrevlig och spydig!

Robban
22 september 2013 kl. 09:10
Blivit utsatt för samma story. Beställde många lysrör då de var billigare. Blev lovad bluerayspelare men fick två biobiljetter efter ett par samtal. Fakturan skickades tyvärr till huvudkontoret och blev betald. Aldrig mer!

Sjukt
17 maj 2013 kl. 10:22
Säljaren är ena gången jättetrevlig nästa gång väldigt otrevlig och kan säga fula saker till mig.
Oseriöst!!!!!

Emmelie
25 april 2013 kl. 15:24
Blev rekommenderad att köpa toner härifrån (hur jag nu i hela friden kunde bli det!), köpte en omgång som enligt mig var extremt dyra (4 toner, frakt inkls. moms= 9348 kr) men de skulle ju innehålla 3 gånger så mycket bläck och hade garanti i 5 år så jag slog till. Köpte, fick dem, betalade fakturan, blev dock lovade biobiljetter som aldrig kom. Fick ett samtal ett tag senare där de sa att de ”nu hade de 2 gula tonerna som sist inte kom med i beställningen” och tänkte skicka dem nu om det var ok?” Blev lite förbryllade, var osäker på om jag inte fick hela beställningen, men sa att det var ok eftersom det ”inte skulle bli någon mer kostnad, utan täcktes ju av förra fakturan/beställning”(som de uttryckte det). Icke då! Fick en ny faktura på 9348 kr. Ringde och frågade varför det var så och de hävdade att JAG beställt det och att jag inte kunde skicka tillbaka dem eftersom de var beställningsvara, anpassade till just min skrivare. Härjade med dem ett tag och efter ytterligare ett samtal gav de dock sig och jag ska nu skicka tillbaka tonerna. Hoppas dock att jag får kreditfakturan och inga fler samtal från dem!
Kännetecken: 1. Grov skånska med snabba samtal= svårt att uppfatta vad de säger. Kände mig alltid förvirrad efter samtalen och visste inte riktigt vad som var sagt.
2. Utlovade biobiljetter som jag inte sätt röken av (totalt 6 stycken). 3. Många samtal efter varandra, de ringde tillbaka ett par gånger för att dubbelkolla vår adress och känns allmänt förvirrade och oseriösa.
Handla inte med Light Ink helt enkelt.

Markus
27 mars 2013 kl. 08:12
Utlovad Bluerayspelare eftersom att jag vart med i deras kundenkät.
Och eftersom att jag brukar vara med i kundenkäter ofta så grubblade jag inte mycket över det.
Det ringde en kille med riktig grötig skånska där jag förstod hälften, och för en stockholmare kan det vara svårt att förstå!
Han skulle skicka 1 paket med lysrör där dom skulle kosta 32:-/st.
Veckan efter kom 2 paket av varje lysrör som kostade 96:-/st och en faktura på lite över 12.000:-.

Ja,ja man lär sig sin läxa och nu är dom retunerade.

Tack vare domhär stjärnorna så kommer jag aldrig någonsin hålla ett samtal längre än 2 sekunder med en telefonsäljare! ????

Evalena
19 mars 2013 kl. 11:57
Ville beställa 3 lysrör från Light Ink och klickade i antal 3 på beställningslistan. Det var bra pris per lysrör. Såg sedan på en annan sida att det är 300 lysrör per paket! Man får inte någon prisuppgift när man har gjort beställningen. Trodde alltså att det var 3 lysrör jag beställt men såg av en händelse på annan sida att det kunde röra dig om 900 lysrör. Har mailat och försökt ringa företaget flera gånger. De svarar inte i telefon och hör inte av sig. Skumt!! Varning för företaget!

Johnny
28 februari 2013 kl. 17:03
Hade en liten dust med David här, och vi kom bra överens till slut. Tänk dock på att ni har den allmänna ångerrätten på er sida. Ha det bra allihop, inklusive du David.

Förenade Bolag
Förenade Bolag
28 februari 2013 kl. 17:56
Hej Johnny. Vilken ”allmänna ångerrätt” är det du syftar på?

Johan
21 februari 2013 kl. 14:45
Hej,
Vi råkade nyligen ut för detta s.k företag och eftersom de verkar ha riktat in sig på bl.a förskolor som ofta har ett pressat schema (vilket de säkerligen vet) så gick det av bara farten.
Nu har vi två färgpatroner och en faktura på 5000:- Biobiljetterna har ej synts till och David som represeterar Light Ink har börjat hota med inkasso och dyl.
Vad ska vi göra?

Viveca Holm
22 februari 2013 kl. 10:33
Hej
Jag har precis blivit kontaktad av dom och gjorde som du, beställde i stress 2 st patroner för 5000 kronor och patronerna skulle räcka 3 ggr längre än vanliga Det är bara det att det är omöljigt har jag lärt mej i efterhand Tonerna rymmer inte mer än till 1500 ex så dom är riktiga bedragare plus att en tonr kostar ca 500 ink moms
Jag bestred fakturan per tel med Ink light och otrevligare människor finns nog inte Men jag hotade med Tingsrätt, vilket jag hade drivit det till också, och fick på så sätt ner priset till 500 plus moms och det godtog jag Så, låt dom gå till inkasso och bestid fakturan om det är så att dom uppgett felaktiga uppgifter vid försäljningen Skulle du få biobiljetter också BLÅST

Lycka till och följ gärna mitt råd Låt dom gapa och skrika Jag bad dom hålla käften, rått men det tog

I Ur och Skur Skatan
3 september 2012 kl. 16:05
Samtalet inleds med att vi ska få fria biobiljetter och middagsbiljetter för att vi är en sån bra kund. Varje samtal säger de att vi ska få de sista patronerna som vi inte fått levererade. Om man då fått det som inte levererades förut, då ska man väl ändå inte behöva betala för dessa heller. När vi sa att vi ville skicka tillbaka färgerna, sa de att det går inte, ni har ju mottagit dessa och hotar med inkasso och kronofogden om vi inte betalar. Är detta riktigt? Vi vill inte ha fler färger levererade, vi hinner inte ens använda upp dem. Arg blev de när vi ringde och ville lämna tillbaka det vi mottagit. Dyra varor är det då!

Ewa
22 november 2012 kl. 14:44
Exakt, nästan ordagrant, hände mig i september-oktober när jag blev uppringd av LightInk med erbjudande om biobiljetter (som aldrig kom)samt att jag skulle få tre färgkasetter till min skrivare; kasetter som jag mig veterligen aldrig hade beställt. Jag ringde förstås tillbaka och påpekade detta med ett ovanligt otrevligt och opfoffsigt bemötande i andra änden. Jag ville returnera varorna (som jag i det läget ännu inte hade hämtat på DHLs kontor. Jag lyckades dock pruta ner priset till ett hyfsat rimligt pris men drog öronen åt mig. Slog upp på Alla Bolag.se och såg att företaget blivit uppsatt på varningslistan över oseriösa företag. Jag övervägde att bestrida fakturan och göra en polisanmälan men skrev sedan ett mail där jag klargjorde att jag inte var intresserade av fler leveranser i framtiden och jag fick ett skriftligt bekräftande svar.
Min slutsats är att konsekvent ALDRIG KÖPA PÅ TELEFONförsäljning inte ens av etablerade och seriösa företag. Det är ju precis lika lätt att själv lyfta på luren och ringa upp företaget och be att få köpa den vara du är intresserad av när jag själv vill och har behöv. Visst låter det som det mest naturliga!?

Ring Förenade Bolag