Representerar du företaget och anser att varningen är felaktig? Klicka här
I över 20 år har Förenade Bolag
publicerat varningar för olika typer
av fakturabedrägerier och är
experter inom området.
Behöver ni hjälp med en
bluffaktura?
Kontakta oss:
tel: 020 503 503
[email protected]
Allmänt om företaget
Kvalitetstid
- Produkter som Nej Tack, Expertisen, Telespärr, Telestopp, Svensk TmSpärr, Kvalitetstid flyttas mellan olika fakturerande bolag och florerar ofta i olika varianter simultant. Produkternas ursprung leder hela vägen till Thailand och svenskdrivna callcenters.
- Fakturorna avser i huvudsak vilseledande erbjudanden på icke-existerande filterdosa. Den nämnda Pengarna-tillbaka-garantin existerar inte.
- 2012-04-12: Flera fakturor går idag ut med Företagsservice som front, bland annat Nej Tack (2012) med identiska fakturor och uppsägningsbrev samt Svensk TMSparr, men då under namnet Företagskonsulten i Sydsverige.
- 2012-08-27: Kvalitetstid står nu även utskrivet på handlingar från Svensk Fakturahantering.
Bildalbum
(Klicka på bilderna för att visa dem i full storlek)
Besökares kommentarer
Inläggen nedan är skrivna av besökare på forenadebolag.se och reflekterar inte verksamheten Förenade Bolags åsikter, undantaget officiella kommentarer.
Kommentera själv i fältet för nya kommentarer längre ned på sidan.
Visa/Dölj äldre kommentarer
Klicka i fältet nedan för att visa eller dölja äldre kommentarer och inlägg.
Visa äldre kommentarer (före 2020-04-01)
19 september 2012 kl. 20:52
De (kvalitetstid) skriver att de gått samman med SFH, att man som tidigare kund blir automatiskt överförd till SFH…. jag undrar om man verkligen kan föra över kundregister hur som helst utan kundens medgivande. De erbjuder hjälp att bestrida blufffakturor, fast de skickar ut såna själva, märkligt.
marie johansson
19 september 2012 kl. 14:11
har precis fått en faktura på 1779:- från SFH, svensk fakturahantering som gått samman med kvalitetstid. kvalitetstid fick en skriftlig uppsägning av mig i maj, då många försök till att få fram mejl och telefonsamtal misslyckats. jag hör inget ifrån dem men för ca 3 veckor sen fick jag ett samtal från SFH, förstår inte alls vad han pratar om och jag försöker förstå varifrån han ringer… (att det är SFH vet jag först nu när fakturan kommit). jag ber att få kolla upp saken, han lägger på och jag hör inget mer förrän fakturan dyker upp. idag har jag ringt dem och talat om att jag tänker inte betala nåt, för det finns inga avtal varken skriftliga eller muntliga….. då spelar han upp en 3 år gammal inspelning från när de ringde från kvalitetstid och lurade mig…. vad ska jag göra????
Anders
19 september 2012 kl. 17:34
Som jag fattat det så kan du hävda att avtalet inte gäller eftersom det är ett helt annat företag. För ett nytt företag kan väl inte bara ta över ett annat företags kunder och avtal utan att kunden måste godkänna det, eller? Jag sitter själv med en precis likadan faktura, och skulle vilja ha lite mer på fötterna innan jag ringer dom jag med.