Representerar du företaget och anser att varningen är felaktig? Klicka här
I över 20 år har Förenade Bolag
publicerat varningar för olika typer
av fakturabedrägerier och är
experter inom området.
Behöver ni hjälp med en
bluffaktura?
Kontakta oss:
tel: 020 503 503
[email protected]
Allmänt om företaget
Kvalitetsbladet
- Säljaren kontaktar dig om annonsering med mål att få dig att avsluta tjänsten (som inte tidigare är beställd)
- Avslutet leder till accept, som i sin tur leder till faktura om mycket höga belopp
- Signering sker genom den säkra digitala programvaran Adobe Echosign
- Styrelse- och personrelationer till andra varningslistade aktörer
- Förenade Bolag varnade för Kvalitetsbladet redan den 15 juli 2015
- Uppdatering 2016-01-14: SNSK Gruppen AB ersätts av Centuri Sales & Marketing som fakturerande bolag. Centuri Sales & Marketing har tidigare övertagit fakturering av Levreg.se samt MKI.
- Gamla uppgifter: SNSK Gruppen AB Organisationsnummer: 556675-7620 Bankgiro: 379-8300
Bildalbum
(Klicka på bilderna för att visa dem i full storlek)
Besökares kommentarer
Inläggen nedan är skrivna av besökare på forenadebolag.se och reflekterar inte verksamheten Förenade Bolags åsikter, undantaget officiella kommentarer.
Kommentera själv i fältet för nya kommentarer längre ned på sidan.
Visa/Dölj äldre kommentarer
Klicka i fältet nedan för att visa eller dölja äldre kommentarer och inlägg.
Visa äldre kommentarer (före 2020-04-01)
27 januari 2016 kl. 14:51
Svara
Jag blev i höstas uppringd av en säljare på Kvalitetsbladet, som undrade om jag ville fortsätta eller avsluta efter deras fria prövotid. Jag ville naturligtvis avsluta och inte betala för något jag inte ens kände till. Nu i veckan blev jag på nytt uppringd och informerad om att jag undvek dröjsmålsräntan om jag betalade snabbt. Nu får jag en faktura på sex månaders uppsägningstid och en hänvisning till ett elektroniskt signerat avtal. Hur kan man mot en (extremt oskälig) kostnad avsluta något som har varit gratis och utförts utan kännedom för konsumenten? Om jag inte blir krediterad hela beloppet leder det till en polisanmälan.
Förenade Bolag
Förenade Bolag
27 januari 2016 kl. 14:55
Kortfattat är situationen problematisk.
1. Det elektroniska avtalet är signerat och med enklare ordval ”vattentätt”. Problemet är snarare vad som låg till grund för signeringen.
2. Du bör polisanmäla händelsen oavsett.
Kontakta Förenade Bolag på telefon 020 – 503 503 för mer information.
Anders
22 december 2015 kl. 11:10
Svara
Fick erbjudande som att förlänga det gratiserbjudandet av en kvinna som upplevs mycket seriös. Tackar nej men enligt henne ska där sättas ett slut datum som hon ber mig att skriva under digitalt och detta avslutar då allt och innebär inga kostnader. I efterhand mycket naivt….. Avtalet som skrivs under står med väldigt stora siffror slutdatummet skrivet och det är det man tittar på och inte det finstilta, då säljaren lät mycket förtroendeingivande
Efter ca 2 månader blir vi uppringda av deras ekonomichef då vi har obetalda fakturor. Jag kontaktar dem och säger att det är felaktigt att vi inte har något abonnemang på någon tjänst hos dem. Blir åter uppringd av säljaren som hävdar att jag gått med på detta och det aldrig varit tal om något gratis och att jag skrivit på ett avtal. där de fakturerar 6900 kr + moms i månaden fram till slutdatum. Efter ett antal samtal med dem får vi en slut faktura som vi inte bekräftat utan kommer att bestirda och allt är polisanmält.
Vill poängtera att de låter väldigt förtorendeingivande och har en professionell hemsida, men är inget annat än BLUFF!
Malte
7 december 2015 kl. 14:02
Svara
Blir uppringd av person som påstår att vi har en obetald faktura hos kvalitetsbladet. Då jag inte har denna så ber jag att dom skickar den. dom lovar att ta bort fakturaavgifter och räntor då vi uppenbarligen inte fått denna OM vi betalar bums.
Bluff och båg och en förfalskad namnteckning av vår VD. Polisanmält samma dag!
Maggan
27 november 2015 kl. 14:45
Svara
Fick erbjudande som nyanställd att förlänga det gratiserbjudandet min föregångare på tjänsten hade och med en årskostnad som senare var en ”månadskostnad” när fakturan kom. Tar det vidare via bolagsjurister om de inte makulerar allt.
Nicklas
13 november 2015 kl. 13:10
Svara
Uppringd av något som lät som en seriös kvinna. Budskapet att man genom en epost måste signera ett avtal för att stoppa förlängningen av en gratistjänst. Bluff, usch.
Anette
8 december 2015 kl. 14:02
Detta hände mig också, dessutom har de skickat en kopia på ett avtal som är signerat ett annat datum. När vi nu bestred den oförskämt höga fakturan.
P
22 oktober 2015 kl. 13:03
Svara
Vi har blivit lurade av Kvalitetsbladet och nu kan de ”erbjuda” sig att sänka beloppet till 9380 kr istället pga ”missförståndet” som skett. Skulle vara intressant att höra om någon fått hela beloppet krediterat, eller tagit det vidare med jurister och hur det gått?
Lisa Steen Evensen
20 oktober 2015 kl. 09:02
Svara
Vi har mottatt en faktura fra SNSK Gruppen AB på 5 brukerlisenser på Filemaker Business Pro 2015 kr. 24.925 (!), uten at vi har bestilt noe. Vi holder til i Norge,og det ser ut til at selskapet nå forsøker å svindle firma også i andre land.
Anne U
6 oktober 2015 kl. 14:05
Svara
Blev också uppringd idag. Under samtalet hittade jag referensen till denna sidan med varningen som jag läste upp för säljaren (den stämde i detalj). Det blev tyst i luren och den lades på utan något ord…
H
6 oktober 2015 kl. 09:56
Svara
Blev uppringd av Kvalitetsbladet imorse och då det lät som ett typiskt blufföretag så var jag väldigt avvisande. Personen som ringde upp avslutade då samtalet med den professionella frasen ”sug en kuk”.