Representerar du företaget och anser att varningen är felaktig? Klicka här
I över 20 år har Förenade Bolag
publicerat varningar för olika typer
av fakturabedrägerier och är
experter inom området.
Behöver ni hjälp med en
bluffaktura?
Kontakta oss:
tel: 020 503 503
[email protected]
Allmänt om företaget
Företagstjänsten
Företagstjänstens fakturor är identiska WDG Medias andra produkter Företagarfakta och Kollabolag.
- Fakturan avser ”Registeruppgifter”
- Tillvägagångssättet rapporteras vara vilseledande; man hänvisar till en tidigare annonsering och att du måste spela in ett avslut på perioden. Detta avslut blir i själva verket en order.
- WDG Media har nyligen tillträdd styrelse med betalningsanmärkningar, skuldsaldo, misslyckat utmätningsförsök och 0 kr i sammanräknad inkomst. Firman har negativt eget kapital.
- Domänen foretagstjansten.se registrerades 2012-06-11, någon föregående period kan därför omöjligt existera.
- Domänen kollabolag.se registrerades 2012-05-14.
Bildalbum
(Klicka på bilderna för att visa dem i full storlek)
Besökares kommentarer
Inläggen nedan är skrivna av besökare på forenadebolag.se och reflekterar inte verksamheten Förenade Bolags åsikter, undantaget officiella kommentarer.
Kommentera själv i fältet för nya kommentarer längre ned på sidan.
Visa/Dölj äldre kommentarer
Klicka i fältet nedan för att visa eller dölja äldre kommentarer och inlägg.
Visa äldre kommentarer (före 2020-04-01)
3 oktober 2012 kl. 16:44
Företaget hotar företagarna med en Polisanmälan de om det inte betalar. Bedragarna riktar sig främst till äldre personer som har små företag och inte vågar annat än att betala, eller besitter juridisk kunskap. Polisen å andra sidan har i flera fall vägrat ta imot anmälan. Enligt lag så måste polisen ta imot din anmälan oavsätt vad det gäller. Ett tillväga gångsätt som är vanligt är att företag A ringer företag B och hävdar att dom annonserar på en viss webbsida. Sedan vill företag A ha betalt för det. Strider som dessa skall polisanmälas och avgöras i domstol. De har senare popat upp ”internet jurister” som ska hjälpa de drabbade företagen utan juridisk kompetens, och tar ut mycket pengar utan att något händer i ärenderna. Rådgivning skulle man kunna kalla det vilket google är mer behjälplig med.
Sabina Edman
1 oktober 2012 kl. 12:30
Hej!
Blev uppringd idag av en Erik Karlsson som ringde från Företagstjänsten och ville förlänga vårt abonnemang som han påstod sig att vi har. Eftersom jag blivit ”lurad” tidigare så undvek jag ordet ja i sammanhanget och jag påpekade gång på gång att vi aldrig har ingått ett avtal med detta företag. Denna Erik påstod då att han pratat med mig tidigare och att han har en inspelning från den 24/2-2011 vilket är helt absurt fel då jag inte ens hade denna befattning i föreningen att ingå i ett avtal!
Erik blev väldigt sur/irriterad över att jag inte kunde komma ihåg att jag ingått avtal tidigare eller ens komma ihåg att vi pratat med varandra. Jag hänvisade honom till vårt kansli och personal där som jobbar med dessa frågor men det örat ville han inte lyssna på. Han påstod även att jag får skylla mig själv som inte vill ha detta fantastiska erbjudande! Ett tips till alla er som får detta samtal, säg nej nej nej! Kommer fakturan ändå polisanmäl dem, be att få ljudinspelning och bestrid fakturan in i kaklet! Sådana här människor borde skämmas för det de gör!
anonym
22 augusti 2012 kl. 15:22
uppringd idag av Företagstjänsten, som kommenterade mitt ”nejtack” med att jag då står kvar ett år för 6500, och besvarade mit Nej! med ”Så du vill gå ur?”, varvid jag undvek ordet Ja, sade ”Jag vill gå ur” och lade på luren. Han ringde 2 ggr och ville fortsätta samtalet, jag lade på en gg och lyfte inte luren nästa. Han lämnade inget meddelande på min telsvar som alltid startar om jag ej svarar.
Åke Rödin
21 augusti 2012 kl. 11:56
Jag ångrar tillmälet ”skurkar” och ber om ursäkt för detta!
Åke Rödin
20 augusti 2012 kl. 07:27
Kan inte någon dela med sig ang hur man kan krångla sig ur denna knipa???
…eller har även folk bakom denna sida skumma avsikter??
Förenade Bolag
Förenade Bolag
20 augusti 2012 kl. 09:13
Hej Åke!
Det är svårt att ge generella svar som passar alla eftersom situationen kan se helt olika ut för olika drabbade. Klart är dock att ett första steg är att bestrida fakturan och eftersom tid- och datumstämpel samt innehåll eventuellt blir viktigt i framtiden bör man göra det via e-mail om möjligt. Vad som händer därefter är svårt att säga. Det är vanligt förekommande att man får påminnelser, inkassokrav (även från inkassoföretag med tillstånd av Datainspektionen) och kanske till och med stämningsansökningar eller ansökan om betalningsföreläggande från Kronofogden även om det är relativt sällsynt. I fallet med betalningsförelägganden så ska de, om de är äkta (vi har sett många ”falska” handlingar) bestridas enligt Kronofogdens riktlinjer och, precis som du skrivit i din andra kommentar, måste företaget då ta nästa steg till tingsrätten om skulden skall drivas in.
Åke Rödin
19 augusti 2012 kl. 10:05
Blev uppringd i en stressad situation. Lät mig skrämmas av ”sista dagen idag…..annars förlängning 24 månader….”. Fått juristråd att bestrida fakturan. Dessa skurkar får då skicka ett betalningsföreläggande och smån. blir det Tingsrätten som får ta ställning.
Min ”faktura” är på 6500 som jag naturligtvis inte betalar. Jag ska även polisanmäla.
AKTA ER!!
Astrid Karlendal
6 augusti 2012 kl. 20:30
Passa er för dessa bedragare, dom hotar, och är fruktansvärt otrevliga.
”Säg ja annars förlänger jag kontraktet” stoppa dessa, jag har fått en faktura på 8125 kr, en uppsägningsavgift, på vad undrar jag?
Tänker inte betala , aldrig i livet, är det ingen som kan sätta åt dessa lurendrejare.
Åke Rödin
20 augusti 2012 kl. 18:11
Hej Astrid! Jag ska sätta mej och ringa runt till de relativt fåtal företag som finns med på sajten ”Företagstjänsten”. Kanske flera är drabbade? ….eller fylls listan på efter avslutat samtal och inspelning? Har du talat med Extensium??