Ecoflex (Arkiverad)

Ecoflex (Arkiverad)
Senast ändrad: 9 juni 2014
Tillagd datum: 2013-08-13
Företagets namn: Ecoflex (Arkiverad)
Företaget bakom: Ecotrade Solutions Norden AB
Org.nummer: 556792-8857
Telefonnummer: 08-400 118 38
Bankgiro: 465-9546 545-5415
Plusgiro:
Övriga betaluppgifter:
Hemsida: https://ecotrade.se efls.se

Representerar du företaget och anser att varningen är felaktig? Klicka här

I över 20 år har Förenade Bolag
publicerat varningar för olika typer
av fakturabedrägerier och är
experter inom området.
Behöver ni hjälp med en
bluffaktura?
Kontakta oss:
tel: 020 503 503
[email protected]

Allmänt om företaget

Ecoflex

Gick tidigare under namnet Nordisk Kemi

  • Vilseledande försäljningsteknik som känns igen från andra lysrörs/rengöringsmedel/tonerförsäljare. En säljare ringer för att erbjuda en gåva eller vinst i tävling som du som uppringd oftast går med på att ta emot. Samtalet är familjärt och insinuerar tidigare kontakt. Kort därefter ringer en annan säljare upp och går igenom det nyligen gjorda köpet. Det är vid detta andra samtal som själva inspelningen och ordertecknandet görs.
  • Rapporter säger även att en säljare ringer dig med information om att du har en restorder som måste skickas ut, alternativt att du inte har sagt upp ditt tidigare avtal. Detta resulterar i en leverans av exempelvis rengöringsmedel. Ofta levereras en mycket stor mängd.
  • Fakturorna saknar tydligt angivet organisationsnummer, dock går det att avläsa genom angivet ”moms reg nr”
  • Bankgirot går till Ecotrade Solutions AB (f.d Öresund Trade & Invest AB och Nordisk Bolagstelemarketing)
  • Flera stämningar har inlämnats från Ecoflex.

Namn- och uppgiftsändringar

  • I september 2013 meddelas via brev att Bolaget Nordisk Kemi har bytat namn till Ecoflex signerat verksamhetens VD. Informationen är felaktig i flera avseenden:
  • Inget bolag har tidigare hetat ”Nordisk Kemi”. 
  • Företaget som stod som avsändare och betalningsmottagare (Öresund Trade & Invest AB) har bytt namn – men inte till Ecoflex. Däremot till Ecotrade Solutions AB. Hemsida bytt från www.nordiskab.se till www.ecotrade.se.

Ecoflexibles

  • Namnet ”Ecoflexibles” är ett av de namnförslag som tidigare ansökts om för bolaget vars juridiska namn i dagsläget är Ecotrade Solutions Norden AB. Totalt har verksamheten under 2013 ansökt om 8st namnändringar. Fakturorna pryds sedan 2014-03 av namnet ”Ecoflexibles”.

EFL

  • Handlingar figurerar med namnet ”EFL” istället för Ecoflex eller Ecoflexibles.

MiljöKemi

  • Handlingar figurerar med namnet ”MiljöKemi” istället för Ecoflex eller Ecoflexibles. Även organisationsnumret är felaktigt angivet. Den angivna hemsidan efls.se existerar inte. Bankgiro 545-5415 är registrerat på Ecotrade Solutions Norden AB, men under namnet Svensk Miljö Kemi.

Clean Products Norden

  • Handlingar figurerar med namnet ”Clean Products Norden” istället för Ecoflex eller Ecoflexibles. Även organisationsnumret är felaktigt angivet. Den angivna hemsidan efls.se existerar inte. Bankgiro 545-5415 är registrerat på Ecotrade Solutions Norden AB, men under namnet All Clean Products Norden.
Företag/Produkt till Varningsarkivet den 16 juni 2017

Bildalbum

(Klicka på bilderna för att visa dem i full storlek)

Besökares kommentarer

Inläggen nedan är skrivna av besökare på forenadebolag.se och reflekterar inte verksamheten Förenade Bolags åsikter, undantaget officiella kommentarer.

Kommentera själv i fältet för nya kommentarer längre ned på sidan.

Visa/Dölj äldre kommentarer

Klicka i fältet nedan för att visa eller dölja äldre kommentarer och inlägg.

Visa äldre kommentarer (före 2020-04-01)
Östra Deje IK
3 oktober 2014 kl. 11:46
Nu är även Skatteverket på gång med att granska Ecoflex.

Huskatten
8 oktober 2014 kl. 23:27
Det känns bra. Nu blir det ordning o reda!

Anonym1
10 oktober 2014 kl. 15:38
Var kan man kolla upp granskningen, behöver skratta lite åt Imad Fakhro och Thomas Per Alexander Berggren (1989-10-26).

Lasse
18 september 2014 kl. 17:05
Går ej skicka tillbaka grejerna då de har olika adresser hela tiden. Enda sättet är att åka till Södra Promenaden 69, 21138 Malmö. De sitter på våning 3, första dörren direkt till höger när man kliver ur hissen.
Ett litet kontor med ett fåtal personer, män och kvinnor mellan 20-30 år.
Tror de blir glada om folk börjar komma dit med skiten de skickar ut. Grejerna skickas ut från en adress i Svedala, Företagsgatan.

Förenade Bolag
Förenade Bolag
18 september 2014 kl. 19:32
Det stämmer att det emellanåt visat sig vara mycket svårt att returnera produkter till Ecoflex. Vissa har dock lyckats.

Östra Deje IK
4 juni 2014 kl. 15:00
Nu har även deras juridiska ombud Rambergs Advokater i Malmö hoppat av.

Anonym
3 juni 2014 kl. 10:47
Jag har också drabbats och ska absolut göra en anmälan. Har ringt till de och satt att de ringer runt och rånar folk och de jä……fegisar bara lägger på luren. Om ni ser detta eller blir uppringda av de…snälla lyssna inte på de….Är bara efter dina pengar. Rena bedrägeri

Östra Deje IK
14 maj 2014 kl. 09:24
Bra att Expressen också tar upp detta.

https://www.expressen.se/kvallsposten/ville-ha-en-provflaska–fick-faktura-pa-15-500/

BK Kick
1 maj 2014 kl. 13:28
Vi har också blivit drabbade av företaget, vi har skickat tillbaka varorna till deras adress som inte finns, budfirman vill inte hjälpa oss mer då de får dåliga vibbar av företagets nya adress då budfirman haft strul med företaget vid tidigare tillfälle. Vi har också fått en skrivelse om tingsrätten om vi inte betalar sänd till oss, vi kommer gå vidare med en polisanmälan och till media vid fortsatta hot.

Är också Drabbad
1 maj 2014 kl. 17:27
Ni gör helt rätt, Polisanmäl de och bestrid alla deras fakturor, glöm inte att ha kopior på allting. För min del har jag fått tillbaka alla mina bestridningar i original utförandet jag skickade. De har inte alls varit tillmötesgående och deras nya adress är till en box office tror jag, finns ingen där. De här fega kräken vågar inte ens uppge sina riktiga adresser, exempel T***** B*******. Gällande HOTBREVEN är de bullshit, det är standard de skickar ut till alla. Jag tycker att ni gör som alla andra och polisanmäler, bestrider och kontaktar de olika Nyhetsmedierna som finns. I*** F*****, T**** B******* och de andra förtjänar att hängas ut, de är skam för Sverige. Förövrigt har de börjat ringa runt och hota de drabbade med doltnummer.

Förenade Bolag
Förenade Bolag
1 maj 2014 kl. 17:59
För er information har flera stämningar lämnats in av Ecoflex/Ecoflexibles. Kravbreven och skrivelserna kan alltså inte slentrianmässigt förkastas.

Lotta
27 april 2014 kl. 14:50
Jag är ny kassör i vår lilla förening och fick samtal när jag satt på jobbet. Säljaren låtsades som om vi hade köpt av dem förut, hur skulle jag kunna veta om det stämde?
Säljaren pratade fort och när han spelade in beställningen sa han: ”endast en förpackning med sex… liter” det är vad jag hörde. När jag nu har fått inspelningen mejlad till mig hörs det att han säger ”sexti” om jag lyssnar riktigt noga och inte har andra ljud omkring mig, vilket jag hade vid samtalstillfället.
Får man säga att ångerrätten inte gäller?
Vår lilla förening har absolut INTE råd att betala 11 940 kr för något vi inte kommer använda på årtionden!!

Förenade Bolag
Förenade Bolag
28 april 2014 kl. 08:53
Hej Lotta. Enbart privatpersoner kan åberopa den lagstadgade ångerrätten. Kontakta våra handläggare på telefon 020 – 503 503 för mer information och utförligare råd.

Henrik
14 april 2014 kl. 13:27
Jag är medlem i en förening som blivit drabbad av detta företag. Vi har valt att polisanmäla företaget!!
Vi har även bestridit fakturan till deras advokat (som faktiskt finns i verkligheten) och vår absoluta inriktning är att de inte skall få några pengar av vår förening till deras undermåliga produkter.
Advokaten som jag talade med lät mycket besvärad av mitt samtal, jag uppmanar er andra att ringa och ställa frågor.

Min uppmaning till alla drabbade, stå på er! bestrid, förhala och försvåra. Dessa oseriösa bluffmakare skall inte få lyckas med detta!

See you in court
13 april 2014 kl. 10:57
Hej.
Vi verkar vara flera som drabbats av detta oseriösa företag. Jag är själv delägare e i ett drabbat bolag.
Finns det intresse hos er andra för att samarbeta i arbetet mot detta företag? Göra en seriös analys av ljudfilen till exempel. Vi kan gemensamt lägga medel för att gå vidare med detta.

Det viktigaste är: Bestrid deras krav, dokumentera all korrespondens. Ju fler som gör motstånd, desto svårare för dem. De kan knappast åka till varenda tingsrätt i Sverige.

Kanske Förenade Bolag kan hjälpa till att vidarebefordra intresseanmälningar via e-posten man uppger när man kommenterar.

Mvh//
Förbannad företagare

Patrik
13 april 2014 kl. 08:57
I*** F***** har tagit bort sin riktiga bild på Facebook. Istället har han lagt ut en bild på Leonardo di Caprio där texten lyder: Cheers to my haters, be patient so much more is coming. Han verkar vara självsäker.

svar till patrik
13 april 2014 kl. 18:48
Patrik, i mina öron låter det som ett hot!
”Om ni inte betalar så ska ni se vad som händer med er”
Det är min tolkning.

motstämning
13 april 2014 kl. 01:25
Om ni får en stämning se till att göra en motstämning eller gå i svaromål mot dessa. Det är det enda sättet att utrota denna sortens företag.
Dom lever på att skrämma folk.
Ju fler som går i svaromål destu svårare kommer dom kunna hävda sin rätt. (Anser inte att dom har någon rätt. Men det får domstolarna utvisa)
Ganska oseriöst att dom dessutom skriver ut fel namn på säljaren i sin stämningsansökan. (Herre gud vilket folk.)

vi som blev blåsta
12 april 2014 kl. 00:07
Vi har fått en stämningsansökan.
Detta är helt sjukt.
Ingen som äger företaget har pratat med dom utan dom har ringt en F-skattare vi hyrt in i 14 dagar och hävdar ställningsfullmakt.
Om man är advokat o i detta fall hävdar ställningsfullmakt ska man fundera på att byta yrke.
Vilka idioter. Vi kommer driva detta till sin yttersta spets.

Bengt
11 april 2014 kl. 08:11
Deras juridiska ombud heter Anders Kron, jag förslår att alla ringer honom så står dessa skojare för notan. Advokater är dyra.

Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app

Britt-Marie Andersso
11 april 2014 kl. 12:07
Ramberg advokatbyrå i Malmö är det Ecoflex, Ecotrade, Ecotrade Solutions Norden AB, Ecoflexibles eller vad dom nu kallar sig anlitar. Fattar inte hur dessa tror dom kan få rätt när dom dagligen lurar en massa hederliga hårt arbetande människor.

Per
9 april 2014 kl. 22:39
Thomas P** A******** B******* (1989-10-26) (Hansa Marketing AB), Det kvittar hur många adresser du flyttar runt i. [borttaget]. Lägg ner bluff verksamheten och återkalla de miljöfarliga kemikalierna ni kränger på folket!

Även revisorn [borttaget] bör kanske också fundera på ny karriär.

Förenade Bolag
Förenade Bolag
10 april 2014 kl. 08:52
Ditt inlägg har blivit delvis redigerat. Vänligen avstå från hot och liknande.

Solveig Larsson
6 april 2014 kl. 18:17
Jaha, nu har de på Ecoflex blivit så fega så dom inte vågar skriva ut namnet längre, ja dom märker väl att det börjar osa hett. Och så ett svar till Per Ängholm: lugn, namn och adresser till herrarna du nämner i ditt inlägg cirkulerar flitigt på nätet. Det bästa de kan göra nu vore att kontakta alla de vilselett och lurat och ge dem ett returnummer samt be om ursäkt. Solveig

Östra Deje IK
6 april 2014 kl. 17:56
Jag kan bekräfta att Ecoflex manipulerar sina säljsamtal, i vårt fall när vi får höra inspelnigen börjar Thomas Berggren med att säga fel datum i början på inspelningen, mina frågor under säljsamtalet är bortklippta, samma ja svar är kopierat två gånger. Dom har nu hotat med stämning, trotts det skickar dom en ny påminnelse. jag har mailat dem och försökt att få ett returnummer utan resultat, Vi har nu konsulterat vårt juridiska ombud som lyssnat på inspelningen, han skrattade gott och sa: -att har dom bara det som bevis i Tingsrätten kan det bara gå på ett sätt, Vi kommer senare att räkna i hop våra omkostnader vi haft med anledning av dessa skojare och debitera dem för allt. Leif.

krille
3 april 2014 kl. 21:15
Man får inte ringa ett dolt nummer säljsamtal!Sen så brukar visst säljsamtal manipuleras av oseriösa företag.

Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app

Mia
2 april 2014 kl. 15:33
Blev igår uppringd av dessa skojare IGEN. Vet inte vilken gång i ordningen. Jag har slutat svara på deras nummer men nu har de gått över till att dölja sitt nummer. Det står inget uppringningsid i displayen. Exakt samma som det står om man blir uppringd av vården. Jag svarar med mitt namn, en hurtig man ställer då frågan, är det Mia? Jag svara självklart JA på detta, klart och tydligt. Då säger han att han ringer från logistiken på Ecoflex. Jag lägger på luren eftersom jag vet att de inte går att föra en dialog med dem men inser direkt att jag ändå är rökt eftersom det enda han ville var att få ett tydligt ja från mig så att det kan klippas in på deras fejkade band.Vill varna andra för deras strategi och kommer i fortsättningen aldrig svara ja på frågan om det är jag. Man får helt enkelt ställa en fråga själv, vem är det som frågar?Hoppas någon snart kan sätta dit dessa skojare!

Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app

kalle bengtsson
10 april 2014 kl. 21:37
Hej
För en tid sedan fick jag ansökan om stämning från företaget som i dag kallar sig ecoflexibles.
Där yrkar man till tingsrätten om stämning,att tingsrätten förpliktigar mig att utge det kapitalbelopp på min faktura jämte årlig dröjsmålränta med 10 % på beloppet från förfallodagen tills full betalning sker.
All vidare kontakt ska ske med deras juridiska ombud som jag kommer att höra ifrån då ”företagets”ansökan om stämning har lämnats in till tingsrätten
brevet avslutas med vänlig hälsning
******** och handskriven namnunderskrift Ekonomichef

Förenade Bolag
Förenade Bolag
11 april 2014 kl. 08:27
Det du har mottagit är en typ av kravbrev, inte stämning.

V Malin
2 april 2014 kl. 13:22
Har just fått ett hot om stämningsansökan för en ynka summa på 2824kr. Några citat från brevet:

”Vårt krav står fast mot er då vi överlämnat all bevisning till vårt juridiska ombud och vi kommer att ansöka om stämning mot er då ni saknar dialogsförmåga och inte har någon antydan till konstruktiva argument”

(Ett av mina argument var att produkten inte var ekologisk/ miljövänlig vilket de hade utlovat samt att jag inte fått någonting av det andra de lovat. Dessutom att jag blivit bemött väldigt hotfullt.)

”Ni bör ta er till sans och hålla er del av avtalet vilket vi gjort från vår sida hela tiden (sic!). Ni är givetvis också välkomna att komma med underlag till ert juridiska ombud som underlag för era ogrundade påståenden allt för att undvika betalningsansvar.”

”Härmed är denna diskussion avslutad för vår del, all vidare kontakt får ske med vårt juridiska ombud som ni kommer att höra ifrån efter att ansökan om stämning har lämnats in till Ystads Tingsrätt.”

Är detta ett standardbrev de skickar till alla kunder innan de ens skickat en påminnelse/ till kronofogden eller blev de så upprörda över att vi faktiskt reklamerade produkten i sig?

Jag vet inte. Har någon annan fått ett sånt brev?

Förenade Bolag
Förenade Bolag
2 april 2014 kl. 13:38
Brevet är ett standardbrev som gått ut till flera företag.

Johan Lundberg
26 mars 2014 kl. 10:16
Någon försäljare ringde upp vår vaktmästare och var hotfull och påstod att han beställt tvätt medel från företaget Ecotrade/flex eller vad de nu heter. sedan ringde de ett antal gånger till honom och var hotfulla. Nu efter ett antal räkningar och bestridande så hotar de med tingsrätten. Har just nu anmält dem till Konsumentverket hoppas fler följer det exemplet.

Claes Lundén
25 mars 2014 kl. 00:51
Läser att det är många som vill komma i kontakt med Thomas Berggren Ecoflex samt VD för Hansa Marketing AB
Här är hans kontakt info, adress: [borttagen]. Telefon: [borttaget]. Hans sambos namn är A***** D****** C*****. För din egen skull nu käre Thomas kontakta alla som du lurat och fejkat inspelningar för och be dem om ursäkt och lämna dem ett returnummer innan du som Per säger i tidigare inlägg blir ”rökt”. Classe.

Förenade Bolag
Förenade Bolag
25 mars 2014 kl. 09:36
Hej Claes och övriga drabbade av Ecoflex.
Vi förstår att ni är arga – men vill ändå be er att vänligen avstå från uppviglingar som dessa och uthängningar av personer som är relaterade till deras verksamhet.

Alla är ”anonyma”
3 april 2014 kl. 13:32
Helt otroligt att man får sitta på den här sidan och häva ur namn till folk som inte alls har med saken att göra, skriva rasistisk dynga, samt skriva saker som inte över huvud taget är sant, dvs ”manipulerade ljudfiler”. Wow. Snacka om att ha för lite att göra om dagarna. Håll er till fakta och vem som verkligen hör hemma i samtalet istället.

Per Ängholm
5 april 2014 kl. 00:22
Svar till ”Alla är anonyma”

Du jobbar antingen i Ecotrade eller är Thomas Berggren eller Imad Fakhro. Om du själv eller dit jävla blufföretag är så jävla ärlig lägg ner ert jävla Callcenter bullshit, och sluta trakassera hårt arbetande ärliga medborgare och skaffa er ett riktigt jobb. Jag hoppas ni verkligen blir tagna men inte av polisen.

För er andra, bestrid alla fakturor och gör en polisanmälan.

Martin Svensson
24 mars 2014 kl. 12:22
Bra skrivet Jonas, bra att ni också involverat ARN och KO för Ecoflex lär inte rengöra ens rena ytor.

Jag driver ett litet företag och de här clownerna Thomas Berggren och Imad Fakhro är rökta. Jag har bestridit deras fakturor och kommer ta det hela jävla vägen era svin.

Såg att Thomas Berggren har dolt (kanske t.o.m. kommer att radera den idag) sin facebook sida och Imad Fakhro skrev att han har bokat en resa till Dubai. Jag hitta en rolig sida på facebook som heter Bluff Imad Ecoflex Fakhro. Där kan se vilka clowner som är involverade i den här bluffen. Personen i fråga som har gjort sidan vet uppenbarligen vem de är och har råkat ut får deras scam.

Men fortsätt kämpa emot de folket!

Jonas
22 mars 2014 kl. 23:29
Jag driver en restaurang och blivit pålurad deras rengöringsmedel Super Clean, meningen var att jag skulle få en provdunk, senare dök det upp 60 liter vilken ingen beställt, detta går inte att returnera utan att få ett returnummer från Ecoflex. Under tiden har vi låtit jämföra 4 olika rengöringsmedel därav också Ecoflex rengöringsmedel Super Clean. Nu har vi fått ett slutgiltligt svar av analysen och testerna. Vilket tror ni kom på sista plats? Jo Ecoflex super Clean som kostar 199:-/litern + moms
Priset är helt klart oskäligt. Både ARN och KO är nu involverade.

Sen Thomas Berggren (som du naturligtvis inte heter) Det var längesedan du svarade på någons inlägg här? Det är många med mig som skulle vilja träffa dig mellan fyra ögon, men med tiden kommer nog det att ordna sig.

Ett tips Till Ecoflex och Imad Fakhro lämna returnummer till alla som begär så gör ni skadan mindre för er själva. jonas

per
21 mars 2014 kl. 23:48
Som Hasse Aro brukar säga, ”Snart är ni rökta” Ecotrade Solutions Norden AB/ Ecoflex. Ett analys svar inväntas på Ert rengöringsmedel, ska bli kul att se vad det är för diskvatten ni
lurar på företag och idrottsföreningar m.fl. Det var bra att Plus tog upp det här med skojare och lurendrejare i gårdagens program den 20/3, finns på SVT play för er som missade det. Det fick ARN att vakna. Många väntar nu på er ljudfil för att låta en ljudtekniker lyssna och analysera den, som sagt,vi möts i rätten snart I*** F***** Syster Jennys väg 40 C *** ****, 231 34 Trelleborg. Uppgifterna är hämtade från Ratsit.

Göran
22 mars 2014 kl. 23:46
Tack Per för dina upplysningar, nu vet vi. Nu ska dom sättas dit (Ecoflex)
via den rättsliga metoden

Förenade Bolag
Förenade Bolag
23 mars 2014 kl. 10:35
Förenade Bolag har valt att inte publicera den sista delen av ditt inlägg – vänligen undvik kommentarer om exempelvis utvisning och liknande.

hahahaha haha
13 mars 2014 kl. 16:45
Har tyvärr också råkat ut för BLUFF FÖRETAGET ECOFLEX/Ecotrade Solution AB. Tråkigt att hårt arbetande seriösa företagare kan drabbas av sådana skojar, och delvis skyller jag detta på den svenska statens passiva agerande mot företag som specialiserar sig på bedrägerier.

Hur som helst, to the point. Det är bara att bestrida fakturan. Ecotrade Skojare AB kan inte göra ett skit, speciellt inte med de manipulerade ljudfilerna. Visst de kommer att hota med en advokat, men allting måste ske via påminnelser, inkasso/kronofogden och efter 1 år eller mer tingsrätten/civilrätten. Det är bara att fortsätta bestrida. De kan omöjligt slåss mot 1000-tals oskyldiga företag de har lurat i rätten, förutsatt alla är beredda att ta det hela vägen. Vilket ni borde. Skulle ni välja att bestrida fakturan är det VIKTIGT ATT NI HAR ALLT SKRIVET PÅ PAPPER ELLER VIA MEJL. Skulle ni välja att ta det via telefon, spela in allt. I Sverige är det lagligt att spela in ett privatsamtal så länge en av parterna går med på det, dvs du själv i detta fallet.

Ge inte vika för de, ju fler som bestrider desto bättre är det, då deras trovärdighet är närmast till ingenting.
Företaget är varnad som ett bluff företag överallt och företagets VD I*** F***** är förmodligen prickad också från tidigare bedrägerifall (Nordisk Kemi AB).

Om advokaten i fråga har lite vett i huvudet kommer han/hon se att de är ett par riktiga skojare både I** F***** och S***** R****** F*****.

Förenade Bolag
Förenade Bolag
13 mars 2014 kl. 17:02
Hej!

Vi har valt att redigera vissa delar av ditt inlägg då de är problematiska ur publiceringssynpunkt. Vidare är det viktigt att förklara att handlingar inte nödvändigtvis måste gå ut i en särskild ordning via exempelvis påminnelser/inkasso/kronofogden. Det måste inte heller gå ett år för att företaget skall kunna ansöka om stämning.

Det finns idag inget konkret stöd för att ljudfilerna från Ecoflex är manipulerade, även om majoriteten av de drabbade rapporterat just det.

Jan Olof
11 mars 2014 kl. 15:15
Har blivit uppringd av detta företag och fått veta att jag har en sista leverans av rengöringsmedel att få. Frågar vad det är för något och får svaret att det är beställning jag gjort tidigare med en säljare. Jaha svarar jag, men vad jag vet så har jag inte lagt någon sådan beställning hos er och jag använder inte detta medel. Efter ett långt samtal med säljaren, så säger jag att jag inte vill ha något medel och avslutar samtalet, lugnt tror jag. Döm om min förvåning då det dyker upp 12 dunkar rengöringsmedel och med den en saftig faktura. Kontaktar återigen företaget och talar om att jag har aldrig beställt något från dom och kommer aldrig heller att göra. Får inga raka svar utan det hävdas fortfarande från deras sida att jag visst beställt varorna. Efter någon månad ringer företaget upp och säger att det är vår förre kock som beställt varorna genom en säljare. Ok då, eftersom jag inte kan hävda något annat och kocken hade en liten aning om att han hade beställt något, så var det bara att acceptera faktum och betala. Men där tar det inte slut, för häromdagen kom en ny leverans från samma företag, med samma mängd medel, men med en annan beställare. Kollar upp detta och får då svaret att vi inte avslutat kontraktet riktigt, ett kontrakt som inte finns och då skickar dom tills avslut är gjort, vilket nu är gjort från vår sida, men vem vet, kanske det inte är avslutat från deras sida.

Hanna
6 mars 2014 kl. 16:10
Detta kom till oss idag:

Hej

Enligt våra noteringar har ni trots påminnelser ej betalt bifogad faktura på 4697 kr som hade förfallodag den 07-02-2014

För att undvika ränteavgifter och en eventuellt rättslig process, emotser vi vårt tillgodohavande Omgående.

Är fakturan inte betald inom 5 arbetsdagar skickas ärendet över för en rättslig indrivning.

Skulle ni mot all förmodan ha ytterligare invändningar på er beställning skall detta ske skriftligt till vår advokat som även tagit del av ljudfilen.

Jag har bestridit fakturan hos Ecotrade samt polisanmält. Fått besked från polisen att förundersökningen är nedlagd med motivering civilrättslig karaktär.

Hur ska jag gå vidare?

Anki
5 mars 2014 kl. 16:01
Håller med om att detta är ett bluff företag. Jag avslutade våran kontakt mail ledes 2013, men enligt den säljaren jag blev uppringd av 2014 så har det inte avslutats på rätt sätt. Det sägs att alla avdelningar inte har blivit tillsagda. Jag har till och med fått bekräftelse på att de skulle avsluta, men det har inte gjorts vilket jag som så kallad kund drabbas av. Nu sitter jag med 120 l golv tvättmedel som jag tänker lämna tillbaka med lagen om distans och hemförsäljningslagen. Det ska bli intressant och se vad som händer.

Förenade Bolag
Förenade Bolag
5 mars 2014 kl. 16:20
Distansavtalslagen är dessvärre inte applicerbar på företagsförsäljning. Kontakta Förenade Bolags handläggare på telefon 020 – 503 503 för mer information.

Sven-Erik
27 februari 2014 kl. 13:44
Har blivit kontaktad av detta företag/telefon som bekräftade att beställningen nu var på väg och att som en liten bonus för bra kundkontakt skickade de med belgisk choklad. Sitter som ordf i en brf och kan omöjligt kontrollera alla våra beställningar som tex rengöringsmedel. Någon vecka senare kom leveransen av 20 l rengöringsmedel som det visar sig att vi inte beställt.
Man blir både ledsen o förbaskad på dessa tilltag. Jag uppmanar alla att sprida information om detta företag. Bestrid alla påståenden om ev beställningar, som ni påstås ha genomfört, från detta skumraskföretag. Polisanmäl,kontakta Förenade bolag mm

Peter
25 februari 2014 kl. 13:40
Ett litet tillägg:På er hemsida står det att ni har 20000 kunder i Norden. Låt mig informera er om att en faktura som bestrids inte är det samma som en kund.

Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app

Peter
25 februari 2014 kl. 10:54
Var blev chokladen av?Tips skaffa er ett hederligt arbete, så kan ni skriva under med ert riktiga namn. Kort och gott är ni banditer.Är övertygad om att ni byter namn snart igen för att kunna dupera hederliga människor.Det är många med mig som skulle vilja att ni går till kronofogden med något av alla de bluffakturor som ni skickat ut, och som bestridits, för då får vi hederliga möjlighet att sätta åt er.

Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app

Kalle Bengtsson
17 februari 2014 kl. 23:39
Vilseledande information,i mitt fall skickas det ett ( prov ) av 10 liter allrengöringsmedel……. summa 2824 kr.
Dumt nog betalade jag,sedan rings det upp från Ecoflex och meddelas att nu kommer det 15 liter till och sedan sammanlagt 200 liter till.
Detta är polisanmält och borde enligt mig vara en olaglig försäljningsmetod.
Se upp för ecoflex/ecotrade ,nu söker man 6 st nya säljare på blocket till malmö kontoret,intressant annonsläsning.
Deras försäljningsteknik kan nog endast ske i Sverige.
Jag skäms över vårt rättssystem…och dess företrädare

Östra Deje IK
12 februari 2014 kl. 11:26
Vi blev uppringda av Ecoflex förra veckan, säljaren påstod att han var från Tvättex, ett företag som vi handlar tvättmedel ifrån, säljaren pratade så snabbt att man knappt han höra vad han sa, Vi beställde en hink
de gjorde en ljudfil säljaren pratade om än ännu snabbare, under inspelningen byttes tydligen Tvättex ut mot Ecoflex och tvättmedlet blev ett svindyrt rengöringsmedel.

Med vänlig hälsning
Östra Deje IK

Camilla
11 februari 2014 kl. 16:20
Första kontakten gjorde av detta företaget i okt 2012 och gick på deras bluff och köpte svindyrt rengöringsmedel. Jag blev utlovad en stor chokladask som extra bonus när jag beställde vid mitt första och enda tillfälle. En säljare ringde upp mig idag från detta företaget precis som de gjorde förra året. Förra året när de ringde hävdade de att vi hade en restorder som låg kvar för leverans hos dem och var färdig att skickas. Jag sa till dem att jag inte har beställt mer än det som var vid första tillfället och att jag inte använt de som vi fått. Han var väldigt påstridig och jag gjorde mycket klart för honom att han försökte lura fel person. Idag när de ringde hävdade säljaren att man ingick ett avtal när man betalade första fakturan. På den fakturan jag har står det inget om något avtal när man betalar den och jag har inte heller skrivit på något avtal med Nordisk Kemi. Redan vid kontakten förra året bad jag dem att stryka mig ur deras register, men han sa att man måste ringa deras kundservice för att säga upp avtalet. Ett avtal som inte finns. Ren bluff och båg. Stor varning till detta oseriösa företag. Det är skamligt att det går att bedriva sådan verksamhet.

Oskar
9 februari 2014 kl. 23:23
Ganska intressant att en 30 årig man tillsammans med sin 25 åriga syster sitter i toppen på ett sånt här bolag med ett antal fasta kunder och allt annat dom skryter om och ändå finns det inte ett enda gott omdöme om dom någonstans.Förmodligen existerar inte ens herr Tomas utan det är Imad och hans 25 åriga syster Sabin som låtsas vara denna man och kvinna som ringer.Hur kommer det sig att man inte kan beställa varor från varken nordisk kemi, ecotrade eller ecoflex om de nu har så fantastisk kundkontakt?Tråkigt att behöva fejka sitt namn för att bli det minsta betrodd (har varit med om det förr…)

Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app

Sture
31 januari 2014 kl. 17:29
Jag råkade ut för samma sak, en ung man ringer med utländsk brytning. han pratar mycket fort och otydligt om att jag har vunnit choklad och att jag ska få köpa ett lysrör för 130 kr. Jag säger ja till att få chokladen och ett lysrör för 130 kr skickat till mig. Senare ringer deras faktureringsbolag upp mig och frågar om det verkligen är ok att jag ska ha en faktura på över 50 000 kr. Jag blir chockad och går ut på godsmottagningen och finner 300 lysrör stående på en pall. Jag returnerar samtliga lysrör omedelbart och mailar företaget att jag har returnerat lysrören och inte tänker betala fakturan. Får då detta svaret:

Tack för ditt mail. Efter en noggrann genomgång av er beställning har vi tagit ställning till att ni har ingått ett bindande avtal, och att detta inte är en missförståelse parterna emellan.

Orderbekräftelsen är gjord som en försäkring om att där inte har skett några missförståelser i förbindelse med själva beställningen.

Vid vår genomgång av samtalet har vi fått en mycket klar bekräftelse på beställningen. Se bifogad orderbekräftelse i form av ljudinspelning.

Med detta vill vi ha sagt att ni saknar skäl att bestrida fakturan vilket gör att ni fortfarande är skyldiga att betala den. Skulle ni mot all förmodan ha ytterligare frågor eller synpunkter är ni välkomna att ta kontakt med undertecknad.

Vad ljudinspelningen beträffar så låter det inte alls som han i telefonen dessutom är det inte mitt ja man hör varje gång.

Ulrika
29 januari 2014 kl. 16:12
Vi som polisanmält, svar från polisen:
Tyvärr så har vår chefsåklagaren efter föredragning kommit fram till att förfarandet inte är att betrakta som något vilseledande utifrån ett bedrägeri utan det blir civilrättsligt. Det man ska göra är att som ni har gjort, polisanmäla och sedan bestrida fakturan. Skulle det gå till inkasso så kan polisanmälan uppvisas. Om någon av parterna skulle driva ärendet civilrättsligt och företaget då åberopar de manipulerade ljudfilerna som bevis, då gör man sig skyldig till förvanskning av bevis och det ska leda till en polisanmälan och åtal.
Det finns ingen möjlighet för polisen att agera utanför en förundersökning.

Mvh
A*** S***
Kriminalkommissarie/ förundersökningsledare
Näpo Söderslätt
Polissområde Södra Skåne”

Bara att bestrida vidare med andra ord… Ger mig aldrig! Stå på er och anmäl vidare!

Sven
28 januari 2014 kl. 23:24
Bäste Herr Berggren.
Vare sig det uttalas att en vara icke tas i retur, så
gäller ändå lagen om distans-köp. Varför uppger ni inte detta tydligt då?

Förenade Bolag
Förenade Bolag
29 januari 2014 kl. 09:18
Hej Sven,
Köplagen gäller vid de affärer som träffas mellan två juridiska personer (företag). Distansavtalslagen som du nämner skyddar enbart vid affärer mellan privatperson och juridisk person (företag).

pippi långstrump
28 januari 2014 kl. 18:59
Har polisanmält detta företag.
Är sanslöst att dessa får hålla på.

Skickar ut varor som inte varit beställda ska bli skönt att ta dom i en rättegång.

Deras ljudinspelning analyserades och var ett hopkok som inte håller i rätten.

Förenade Bolag
Förenade Bolag
29 januari 2014 kl. 09:19
Berätta gärna mer om hur du menar att ljudfilen var ”ett hopkok”. Det finns inga tecken i dagsläget på att Ecoflex klipper eller annars manipulerar sina ljudfiler.

Ulrika
29 januari 2014 kl. 14:54
Kan inte mer än instämma. Den anställde hos oss hävdar att han aldrig svara på några av frågorna som är inspelade. Dessutom svarar han ”öh ja” på alla ”ja” svar i exakt samma tonläge… Ganska så osannolikt…

ronnie indian
25 januari 2014 kl. 21:47
jag heter naturligtvis inte indian , nilsson , är mitt namn . jag är fd. det mesta. snickare, infanterist, mcknutte, arbetslös, fabriksar

trädgårdsbonde. bodbiträde.träningssparr.

min käre herr th. berbbren eller va det nu va du kallade dej. vi vill dej inget illa , vi vill bara lära dej hur man undgår att skaffa sej problem.
MVH The litlle rat.

Christoffer
22 januari 2014 kl. 15:13
Hej!
Jag blev precis uppringd av en säljar-typ från detta så kallade ”Exoflex” företag som också erbjöd mig en gåva samt möjlighet till vinster. Snabbt bytte samtalet riktning till att jag skulle tacka jag till en beställning av lysrör samt glimtändare till mycket reducerat pris. Då reagerade jag direkt och frågade om org.nr samt tidigare fakturering vilket visade sig inte finnas. När jag sedan bad denna säljare att prata med en annan på vår firma gällande detta ändrande blev han mycket upprörd och tyckte att det var märkligt att jag inte kunde godkänna detta och la fort på luren i örat på mig!

ronnie indian
18 januari 2014 kl. 10:04
jag vill göra ett litet tillägg, till min tidigare kommentar.herr t. berggren, kommer förmodligen att skicka oss en dunk med avloppsvatten eller en låda kasserade lysrör eller båda delarna, men vi är inte intresserade av sådana varor, vi tillhanda håller bara förstklassiga varor på den firma där jag arbetar.i egenskap av truckförare och godsmottagare kommer jag varken att lasta av eller skriva på något papper som gäller varor från ecoflex.mvh ronnie indian

ronnie indian
18 januari 2014 kl. 09:31
för några dagar sedan, blev jag uppringd av en ,som det verkade, ung man . han talade mycket fort, att han bröt på utländskt vis brydde jag mej inte om men svadan gjorde mej lätt förvirrad. han pratade öm någon katalog som jag inte visste något om, han hänvisade till tidigare kontakter som jag inte heller vet något om. jag är lagerarbetare och främst truckförare,jag har inget som helst med beställningar att göra på firman, såvida det inte gäller soptömning.dagen därpå, så ringde en person som talade skånsk, till min kollega, jerry the man,och pratade om ecoflex, och kataloger, men han var lika oförstående som vad jag varit.

efter att tagit del av vad som skrivits ovan, så ser jag fram emot att träffa herr thomas berggren in person. gärna bara vi två. ronnie indian.

Peter
17 januari 2014 kl. 16:03
Ecoflex, att ni som står bakom detta lurendrejföretag kan sova på nätterna är mig en gåta.
Polisanmäl alla kontakter med detta oseriösa företag, och betala inte dessa bluff fakturor.
Jag har idag pratat med utredaren (Ann-Christin Sjöbeck, Trelleborgspolisen) och hon har lugnat mig, detta företag har inget att hämta i ett Svenskt rättssystem.
Betala ingen faktura, utan polisanmäl. Påminnelsefakturor ignoreras.
Ecoflex (eller vad ni kallar er) är en skam för de seriösa företagen.
Peter

Hans
15 januari 2014 kl. 11:54
Jaa ni alla! Vad än denne Thomas Berggren än säger så ljuger han i allt han säger och det är lätt att kolla företagets likviditet, vilket min arbetsplats gjort. Dom är i allra högsta grad tveksamma. De ljuger oss hederliga rätt upp i synen och lurar på oss miljövidriga produkter. Min arbetsplats har blivit utsatta flera gånger. Dom letar upp namn som dom sen använder till nästa inte ont anade person. Vi har helt enkelt inte tagit emot leveransen som fick stå på trappan utanför tills dom kom själva och hämtade. Trots hot om stämning och andra åtgärder.
Självklart helt utan grund.
Det enda dessa skojare lär oss är att inte svara på telefonförsäljare alls i fortsättningen. I fortsättningen lägger vi bara på. Säg inget, alldrig! och till er som tror att ni har en process mot er av detta sk. företag, släpp det. Dom har inget att komma med, någonsin.

Jörgen Jacobsson
7 januari 2014 kl. 14:59
Fick varor som jag beställde, ångrade det sedan och ville annullera ALLT. Fick en ljudfil tillsänt där jag fick höra mig godkänna att det inte är någon retur eller ångerrätt.
Jag valde att inte betala, fakturan gick till kronofogden, men fick rådet att inte betala ändå av andra företagskollegor.
Tillslut gick det till advokat för prövning, och fick istället betala över det dubbla från ursprungsfakturan pga advokatskostnader mm. Det blev en dyr historia för mig.

Förenade Bolag
Förenade Bolag
8 januari 2014 kl. 14:07
En faktura kan inte ”gå till advokat för prövning”. Med största sannolikhet är denna kommentar skriven av Ecoflex själva. I annat fall ber vi er svara med det målnummer som tilldelades ärendet i tingsrätten.

karen
3 februari 2014 kl. 12:43
Ett dåligt försök att ljuga till sig en egen ”sanning”!Ecoflex har väl aldrig gjort rätt för sig.

Gidlund
3 januari 2014 kl. 16:06
Är nybliven kund hos dessa, blev tveksam när jag gick in och läste kommentarerna här efter mitt första köp.

Misstankarna blev inte mindre efter att jag fått hem fel storlek på lysrören. Ringde in och väntade mig tjafs, men det var ju inga problem. Fick lysrören utbytta kostnadsfritt, och dom har fungerat bra hittills.

Tyckte kundtjänsten var tillmötesgående när det gällde bytet och allt har fungerat som det ska hittills.

Hälsningar
Hans Gidlund

Danyael
11 januari 2014 kl. 00:54
Bra försök Ecoflex…
Men ni kan bättre, dock en smart vändning i fråga om approch.

Tina
19 december 2013 kl. 16:10
Vi har också blivit kontaktade av Ecoflex.Det kom 60 liter rengöringsmedel och
en faktura på 15000,-. Har skickat tillbaka det, men fraktbolaget fick
ingen kontakt vare sig på telefon eller adressen!Bara det visar ju vad det är för nåt. Har nu polisanmält dom, rekommenderar alla att göra det.
Sista mailet som kom från Ecoflex så skulle dom polisanmäla oss för
bedrägligt beteende.

Markus
18 december 2013 kl. 19:26
Hände samma sak för mej som det gjorde för Bertil Ekstedt.
Hur ska man gå tillväga? dom vägrar ju ta tillbaks lysrören.
Fick 200 st rör igår.
Är det nån som har sett nån katalog?

danyael
19 december 2013 kl. 11:27
Hej.
Som du kan läsa nedan fick vårt kooperativ inte lysrör utan rengöringsmedel istället. Notan ligger på 14900kr.

Vi har tillsammans med en annan förening bestridit fakturan, polisanmält och överlämnat ljudfilen (som du via mail, undvik telefonkontakt, begär ut)till samma myndighet.

De senaste två veckorna har Ecoflex försökt att, trots fyra mail där det tydligt framgår att vi inte diskuterar frågan med företaget utan inväntar polisutredningen innan, om de vill oss något får de be sin ”jurist” som de hotat med, att skriva ned sina frågor så skall vi besvara dem. Detta ignoreras av Ecoflex som fortsatt ringa för att ”lösa” problemet innan jul.

Vi har svarat via mail att vi INTE avser att lösa problemet genom en förlikning, vi anser att vi blivit lurade (vilket polisen också ansåg)och står därför fria från betalningsansvar. Vi har bett om ett returnummer men får bara som svar ”ni har ingen ångerrätt, om ni inte betalar så tar vi det till tingsrätt) mitt svar på det är…vi väntar med spänning!

Där är vi efter ca. tre månaders käbbel. Vet inte mer i nuläget. Men tipset är att höra av sig till kriminalpolisen i Trelleborg och be att få tala med en viss Ann-Christine Sjöbeck som leder utredningen i vårt fall.

Eva
14 januari 2014 kl. 14:56
Hej Markus.
Hur gick du vidare. Fick lysrör idag, ringde dem men man kunde inte returnera enligt dem. Surt!!!
Maila mig gärna på [email protected]

Bertil Ekstedt
17 december 2013 kl. 15:50
En man ringde mig på min mobil för ett tag sedan. Han frågade mig om jag fått deras katalog, som skulle kommit i augusti. Han sa även att jag var en utav 10 utvalda som kunde vinna en resa till Gran Canaria. Jag hade svårt att prata för jag satt hos ortopedteknikern, vilket jag även upplyste den uppringande mannen om. Jag uppfattade det som han skulle sända mig en katalog för 129:-
Idag (17/12) kommer en budbil till mitt hem med en kartong innehållandes 100 lysrör samt en liten kartong choklad. Något jag ALDRIG BESTÄLLT!!!!!
När jag försöker ringa telefonnumret till avsändaren ECOFLEX får jag till svar att numret har ingen abbonent, gäller alltså nummer 08-40011838.
Vilket bluffbolag, avskyvärt!!!!!

Bertil Ekstedt
17 december 2013 kl. 16:35
Helt plötsligt ringde numret som inte hade någon abbonent 08-40011838 mig på min mobil, men jag hann tyvärr inte svara. När jag senare ringde upp detta nummer kom jag till deras kundtjänst, som upplyste mig om att dom stängde kl.15.00. Märkligt att ovanstående nummer plötsligt fungerade!!!!

Bertil Ekstedt
17 december 2013 kl. 17:46
Jag blev uppringd från Ecoflex igen och denna gången hann jag svara. Jag bestred att jag beställt dessa lysrör, men då påstod mannen som ringde mig att beställningen fanns inspelad på band som jag fick lyssna på. Inspelningen var av mycket dålig ljudkvalité och jag kände inte igen inspelningen över huvud taget. När jag sa att jag inte vill ha lysrören, utan vill att dom tar dom tillbaka, fick jag till svar att de ej kunde ta dom tillbaka tack vare att detta var en kampanj. Informerade då honom om att jag EJ kommer att betala fakturan när den kommer och att dom får göra hur dom vill med detta.
Hur som helst har jag polisanmält det inträffade.

Bertil Ekstedt
20 december 2013 kl. 14:55
Idag kom fakturan på lysrören JAG EJ BESTÄLLT, summa: 16 653:-
Har absolut inte behov av några lysrör, har endast ett ovanför diskbänken i huset och det är ett kort rör.
Jag har via telefonkontakt samt mail meddelat Ecoflex att jag INTE VILL HA DESSA LYSRÖR, men dom vägrar ta tillbaka dem.
Dessutom är denna lurendrejerifirma polisanmäld av mig. Jag har även kontakt med Förenade bolag i detta ärende.
Denna firman har verkligen en bra policy att värva nya kunder, skrämmande!!! Visserligen var det en liten kartong med någon sorts praliner fasttejpat på kartongen med lysrör, kanske Ecoflex med detta ville framstå i bra dager? Någon katalog har jag dock ej sett till ännu, vilket samtalet handlade om när mannen (Elias) från Ecoflex ringde mig första gången.
Ps. Ni andra som råkat ut för olagligheter från Ecoflex tveka inte att polisanmäla dem. Ju fler vi är desto bättre Ds.

Yngve
12 december 2013 kl. 14:51
En man ringer upp mig från Ekoflex och berättar för mig att jag fått en katalog tidigare och av de tusentals utskick som gjorts har tio stycken vunnit och jag skulle vara en av dom. Jag sa till honom att jag inte hade vunnit något och inte ville ha något hemskickat och att jag tyckte detta var oseriöst. Han hotade då med att skicka choklad, rengöringsmedel och en saftig faktura och lade sedan på. Detta hände 12 december klockan 13.16.

Daniel
24 november 2013 kl. 13:40
Sjuuuuukt

Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app

Göran
12 november 2013 kl. 20:53
Mitt samtal varade i 8 sekunder , Rösten sa : Hej , jag ringer från ecoflex angående vår katalog du fick i maj.

Jag sa : Nej jag har inte fått någon katalog , tack o hej. Jag la å luren.

Nu får vi se hur mycket varor och fakturor det samtalet renderar i. Punkt !

Det är ingen idè att ni provar ens.

Eftersom ni på ecoflex sitter o läser sådana här sidor , så måste ni själva inse hur oseriösa ni är.

Göran.

Hanna
12 november 2013 kl. 10:03
Det går bra att kontakta EcoFlex /EcoTrade Solutions VD Imad Fakhro. Telefonnr: 0410 – 14845. Han har säkert inget emot att bemöta anklagelserna direkt.

Ecoflex/Kundservice
18 november 2013 kl. 09:05
Hej Hanna!

Numret du refererar till går till ett äldre par i Trelleborg, som inte på något vis har med saken att göra. Så du har nu ansvarat över att ett äldre par kan få samtal från kunder till vårat företag, trots att dom inte är inblandande i företaget på något vis.
Kan inte första varifrån du ens har fått dessa uppgifter ifrån?

Vi har skrivit våra telefonnummer flera gånger, det står även på våra fakturor samt våran hemsida.

Mvh
Thomas Berggren
Kundservice

Ulrika W
4 november 2013 kl. 15:20
En kvinnlig säljare ringer en vaktmästare och meddelar att de undrar var de ska skicka en chokladask. Han upplever att han är med i ett lotteri.

100 st lysrör levereras till adressen. Faktura på 16 236 kr anländer.

Jag reklamerar till kundtjänst och vill returnera varorna.

Martin på kundtjänst (som vägrar uppge sitt efternamn pga diskrimineringsrisk) vägrar godta reklamationen. Martin spelar upp ren inspelad fil som har mycket dålig ljuskvalité. Jag fortsätter att bestrida och vill ha en bekräftelse på adressen dit jag vill returnera varorna. Han hotar då med att omgående överlämna ärendet till advokat. ”Chefen kommer ta på sig sin finaste kostym och möta er i rätten”.
Jag meddelar att jag också tar på mig min finaste och ser fram mot mötet!

Detta kallar jag kundvård!! Vad ska man säga, striden fortsätter uppenbarligen!

Danyael Nilsson
2 november 2013 kl. 11:49
Bäste Thomas Berggren.

På fakturan ni bifogade med rengöringsmedlet t.ex. Står endast ett postnummer och Svedala, ingen gatuadress.

En annan adress som går att finna är också i Svedala men då med ett annat postnummer än ovan.

På er hemsida har ni ett boxnummer. Varför alla dessa adresser?

Om ni har en fungerande adress borde ni få, om ni inte redan fått det, en kopia på en polisanmälan gjord den 23 oktober.

En snabb fråga då också. Varför spelas inte säljet in, utan bara den s.k. ”Bekräftelsen” in om ni nu är så ärliga och seriösa?

Jag har ingen vidare kommentarer på din lilla smutskastningskampanj mot mig som person, mer än ja, jag blev lurad av dig och dina medarbetare.

Men nu gör vi om, och nu gör vi rätt!

Danyael Nilsson
31 oktober 2013 kl. 17:55
Precis som i exemplen ovan står jag med en stadig faktura och 60l rengöringsmedel för 199kr litern plus moms.

Jag ansvarar för småinköp av städmaterial till vårt lilla kooperativ (dagisverksamhet) och fick en dag ett samtal från någon som hävdade att det var vår leverantör och säljaren sa att han ringde för att uppdatera vår order.

Jag reagerade då på namnet eftersom vi köpt alla våra saker, i och för sig även det via telefon men denna leverantör har vi haft sedan ett antal år tillbaka, och frågade vederbörande om företaget bytt namn. Jag fick (även om jag inte kan bevisa det och inspelningen på avtalet är inte samma samtal som jag först hade med säjarslyngeln) ett jakande men svävande svar. Borde naturligtvis reagerat men godtrogen som man är…

Sedan damp det ned 60l rengöringsmedel och en faktura på 14900kr. Jag kontaktade då genast företaget som ifrågasatte mina motiv som inte ville ha den den mängden. De spelade då upp en inspelning som jag, likt någon ovan, inte riktigt känner igen. Jag upplever det som manipulerat men kan inte säga att det är så och vara tvärsäker.

Hur som vägrar de ta en retur på skräpet och likt svaret ovan från EcoFlex kan de tänka sig att dra av på priset. Vår inställning är att vi inte skall betala för saker som vi blivit pålurade genom deras bedrägliga säljargument. Dessvärre finns inte själva säljsamtalet inspelat utan ”bara” den del som tydligen var en bekräftelse på ordern. Inga totalsummor nämndes, ingenting om med eller utan moms, ingen frågade om jag hade behörighet att beställa varor i kooperativets namn (vilket Thomas ovan påstår sker vid alla säljsamtal) vilket är ett problem för Ecoflex då jag har tillstånd att köpa småmängder, för små summor upp till 4000kr.

Jag läser vidare här att de inte mottagit någon polisanmälan, när jag samtalade med polisen hävdar de att de inte kunna delge någon i företaget om anmälningar gjorda pga. att man inte har någon aktuell postadress att skicka delgivningen till och således fått dem i retur.

Vi har polisanmält företaget och om det går vidare till domstol kanske det kunde vara en idé att samverka med er andra som känner er lurade.

Danyael.

Thomas Berggren
1 november 2013 kl. 14:32
Hej Danyael!

Vi förstår oss inte riktigt på dig. Du var i kontakt med oss efter levereransen med funderingar om ordern, vi besvarade dina frågor, spelade upp avtalet för dig, du accepterade detta och allting torde sig vara löst.

Sedan ringer din far och skäller ut oss med en hel del påhopp och beter sig allmänt illa.

Efter detta är vi i kontakt med dig igen där du ber om ursäkt för din far, och allting verkar vara löst ännu en gång.

Vi har dessutom sålt till er en gång innan, där det inte var några problem. Varför det är det nu är vi väldigt frågande till. Då utgår vi givetvis från att ni har befogenhet att göra detta inköp då vi blivit hänvisad till dig. Är det något som inte stämmer med så är det något ni bör ta upp internt illa kvickt.

Sedan har vi definitivt en aktuell adress, som står väldigt tydligt på fakturorna. Betvivlar att myndigheter skulle ha problem att hitta våra adresser mm. Vi har helt enkelt inte mottagit några polisanmälningar, och inte från er heller.

Ska också svara på detta du skrev ”De spelade då upp en inspelning som jag, likt någon ovan, inte riktigt känner igen. Jag upplever det som manipulerat men kan inte säga att det är så och vara tvärsäker.”

Anledningen att du skriver att du inte är säker på att den är manipulerad, är antagligen för att du är mycket väl medveten om att den inte är det. När vi spelade upp den för dig sade du ingenting om att du ansåg att den skulle vara manipulerad.

Har du fler frågor och funderingar kan din far höra av sig till vår kundtjänst, så kan du ringa upp och be om ursäkt för honom ännu en gång.

Med vänlig hälsning
Thomas Berggren
Kundtjänst

Hannah
12 november 2013 kl. 16:41
Skicka polisanmälan till företagets VD, I*** F*****, [uppgifter borttagna].
Det kommer vi att göra, nämligen. Och vi kommer att skicka tillbaka alla leveranser till den adressen också.

Förenade Bolag
Förenade Bolag
12 november 2013 kl. 16:58
Hej Hannah,

Det mest lämpliga är att du bestrider fakturan till företaget, gärna via e-mail, och eventuellt även returnerar till avsändaradressen. Du kan även polisanmäla. Något annat är inte att rekommendera.

Björn
29 oktober 2013 kl. 02:38
Herr Tomas Berggren: ni bör se över arbetssättet i ert företag. För många med liknande historier för att dina kommentarer skall anses trovärdiga.

Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app

Thomas Berggren
1 november 2013 kl. 14:20
Hej Björn!

Det enda som dessa ärenden har gemensamt är att vi har varit i kontakt med dom och sålt, och att det finns kunder som försöker undvika sitt betalningsansvar. Med över 30 000 kunder i norden så ser vi att ett stort procentantal är nöjda, men att sådant här dyker upp i försäljningsbranschen verkar vara oundvikligt.

Oavsett om det är en liten promille som anklagar oss för bluffmakerier mm, så är det givetvis upprörande med falska anklagelser och påhopp.

Med vänlig hälsning
Thomas Berggren
Kundservice

Idrott
22 oktober 2013 kl. 14:42
Ett fruktansvärt företag som sänder ut ”beställda” varor till idrottsföreningar. Vi försökte få fram vem som beställt och tydligen kan de använda internet för de uppgav mitt namn (stor som ansvarig). Tydligen hade deras säljare pratat med mig och jag hade gjort beställningen att jag samma dag låg inne för operation och uppenbarligen inte gjort beställnigen såg kundservice inte som något konstigt. Fick svar att telefoner finns på sjukhus. Företaget kräver oss på 2450:- och tyckte vi skulle betala och sen lämna klagomål.

Thomas Berggren
22 oktober 2013 kl. 15:57
Hej Idrott.

Vi ser mycket allvarligt på dessa anklagelser. Vi har gått igenom eran order, och den har utförts på ett korrekt vis. Ni har blivit kontaktad av en av våra säljare och uppgett fakturaadress mm.

Vi har underlag på eran beställning och är helt enkelt väldigt frågande till detta.

Var vänlig och hör av er till oss, så ska vi försöka lösa detta genom dialog och inte genom smutskastning och falska anklagelser.

Vem som helst kan gå ut på nätet och skriva, men det betyder inte per automatik att det är sanning.

Vi har strikta regler på hur våra anställda ska behandla våra kunder, och dom anklagelser ni refererar till stämmer definitivt inte. Detta kan vi bevisa då alla våra samtal lagras i en server.

Vi ser framemot återkoppling till våran kundservice där vi kan reda ut eventuella missförstånd.

Mvh
Thomas Berggren
Ecoflex / Kundservice

Mikael Jansson
22 oktober 2013 kl. 13:59
Fick idag samtal från en mycket snabbt rabblande säljare från Ecoflex
då jag sa åt honom att stoppa bandet och lyssna på mig så sa han stoppa vad i din röv !! vad är detta för sjukt beteende ??
detta är 100% lurendrejare !!!
skaffa ett riktigt jobb är mitt tips till dessa filurer

Thomas Berggren
22 oktober 2013 kl. 15:40
Hej Mikael!

Vi har letat upp samtalet som det gäller, då vi spelar in våra säljsamtal.

Där kan man höra dig be säljaren stoppa upp katalogen någonstans och är allmänt otrevlig, vill du höra dig själv skämma ut dig är det bara att höra av sig så kan vi dela med oss av inspelningen.

Mvh
Thomas Berggren
Kundservice

Olof Ahlmark
18 oktober 2013 kl. 14:52
En säljare ringde och presenterade sig komma från företaget Ecoflex och ville prata med den hos oss som ansvarade för inköp. Säljaren påstod att de var vår leverantör av städmaterial och ville nu uppdatera avtalet. Eftersom jag inte kände igen företagsnamnet, frågade jag vilken person hos oss som var kontaktperson och fick efter viss tvekan svaret Lasse. Vi har ingen Lasse hos oss vilket jag också meddelade och då kontrade hon att det var nog Lennart han heter. Vi har ingen Lennart anställd heller så jag avslutade samtalet.

Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app

Solan
17 oktober 2013 kl. 08:55
En säljare från företaget EcoFlex ringde min mans företag (en liten verkstadsindustri) och bad att få tala med verkstadschefen. De hade ett erbjudande, de ville skicka en chokladask tillsammans med några lysrör. Kvinnan (Hanna nånting) talade väldigt fort och fruktansvärt otydligt om lysrören och tekniska beskrivningar. Han beställde ingenting utan sade att han måste tala med elektrikern om vad de behöver beställa först. Ett par dagar senare kom 50 st lysrör.
VDn lyckades hitta en mailadress, mailade dem och sade att de inte beställt lysrör och att de fick hämta tillbaka dem. Svar kom att produktionschefen beställt dem och att de måste betala fakturan. VDn bad att få en kopia på beställningen.
Då skickade de en inspelning. De hade klippt ihop så att det lät som att det gjordes en beställning, att produktionschefen sade Mm, när kvinnan frågade om det han var produktionschef och hade rätt att beställa. Det lät som att han sade Mm när hon frågade om han gick med på att avstå från ångerrätten eftersom det var en provbeställning.
Detta kommer att polisanmälas.
Varning alltså för EcoFlex. De säger inget om att de spelar in (även om det var pålagt på inspelningen).

Thomas Berggren
17 oktober 2013 kl. 11:57
Hej Solan.

Vi är väldigt bestörta över ditt inlägg, om inte minst sagt chockade.

Du är välkommen att kontakta vår kundservice (08-40011838) så kan vi reda ut eventuella missförstånd. Du måste förstå själv att det inte mixtras med några ljudfiler, det finns det knappast några stabila företag som gör, det skulle innebära slutet för ett företag direkt.

Att komma med dessa anklagelser ser vi mycket allvarligt på, givetvis kan vi bevisa att vi både levererat och fakturerat som avtalat. Om det är fakturan som är för stor, eller det är för mycket varor som levererats, det kan vi diskutera. Denna diskussion hör nämligen inte hemma här.

Din man har avtalat med våran säljare om dessa lysrör, och har blivit informerad om ljudfilen både innan och under ljudfilen att en ljudfil sätts igång.

Vi skickar inte ut några varor utan giltigt underlag, som efter säljet också ska godkännas av två avdelningar inom företag innan det skickas iväg.

Det enda vi är intresserade av är nöjda och långvariga kundrelationer.

Du är välkommen att kontakta oss, så löser vi detta.

Med vänlig hälsning
Thomas Berggren
Kundservice

Stefan Gavell
22 augusti 2013 kl. 11:26
Idag rinde de från Nordisk kemi till mig som ordförande i BRF Blomstret och undrade om jag läst deras katalog de sänt till mig i våras. Nej sa jag, då sa de att de skulle sända deras nya katalog tillsammans med en chokladask. Sedan sa han att de har samarbete med HSB och att HSB kommer att ringa mig den 24:e för att kolla att jag fått katalogen och när de ringer ska jag uppge kundnummer som står på baksidan av katalogen. HSB lottar ut tio resor för fyra personer till Gran Canaria som ingick i avtalet mellan Nordisk kemi och HSB (det var ett annat bolag som står för resan typ systerbolag eller något sådant). HSB har alltså förhandlad fram detta avtal – ett krav HSB hade då var att rengöringsmedel ska vara miljövänliga och inte framkalla allergier. edan frågade han om adressen stämde och om faktura adressen var den samma sist skulle han göra en band inpelning på det hela då lag jag på. Vad det gäller faktura adressen sa jag att HSB har den för det var ju HSB som skulle ringa den 24:e då beställningen skulle göras om jag ville ha någon produkt. Nordisk kemi använder HSBs namn i sin marknadsföring, för jag förutsätter att avtal med HSB och Nordisk kemi inte finns.

Mia
22 augusti 2013 kl. 11:18
Blev pålurad rengöringsmedel av detta företag. Insåg när jag fick medlet och fakturan att det var ett oseriöst företag. Orkade inte bråka så jag testade medlet för att se vad det var för någonting. Jag fick stora blåsor på händerna. Ringde då företaget för att reklamera produkten. Fick då till svar, av en mycket otrevlig person, att hur kunde jag tro att jag skulle kunna få returnera något som jag inte betalat än?! Förfallodagen hade inte passerat och därför var den inte betald. Först skulle fakturan betalas sen skulle jag få återkomma men det var inte troligt att jag då skulle få returnera detta för det hade gått för lång tid sen leverans. Sen avslutade han med att det ändå BARA var 1250:- så det var ingen större förlust för mig. Snacka om att bara mån om sina kunder.Ett år senare ringer en säljare och säger att nästa leverans är på väg. Jag vet att jag absolut inte tackat ja till mer elände. Då blir jag hotad med advokat och en massa annat. Slutade efter detta samtal att svara när dolda nummer och tel nr som jag inte vet vem som har ringer. Vill inte riskera att mötas av såna typer igen.

Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app

Maria
21 augusti 2013 kl. 11:14
Har haft med detta bolag att göra. En vikarie svarar i min telefon som heter Maria. Och iom detta samtal så skickar dom ut rengöringsmedel som levereras av DHL. Jag kontaktar företaget och dom kan inte titta på min ”beställning” förena jag har fått fakturan. Fakturan kommer 4 månader senare. Rengöringsprodukterna står kvar på min uppfart. Ringer när fakturan kommer och dom är inte kloka. Dom har inspelningar av min vikarie som gjort beställningen. Vilket hon givetvis inte gjort. Polisanmäler, bestrider fakturan. till sist får jag en retursedel så att jag skickar tillbaka medlen. Några veckor senare ringer DHL och har en leverans till mitt företag från just Nordisk Kemi. Talar om för DHL vad jag varit med om och dom returnerade till avsändaren. Sen har dom ringt och varit påstridiga och jävligt otrevliga…min bestridning och polisanmälan fick jag i retur då det inte fanns på korrekt adress i Östersund. Dom ska även ha ett kontor i Solna. Ägarna av det yngre slaget bodde i Malmö om jag inte minns fel…dom har även försökt sälja på Ica dessa produkter.

Kommentar gjord genom Förenade Bolags iPhone-app

Thomas Berggren
22 oktober 2013 kl. 15:48
Hej Maria.

Ska gå igenom dina anklagelser punkt för punkt.

1. Vi skickar inga varor via dhl, och inte efter samtal med vikarier (om dom inte påstår sig ha behörighet till beställning, vilket vi alltid frågar våra kunder.)

2. Vi kan definitivt kolla på beställningar innan faktura anlänt, jag betvivlar att du ens har varit i kontakt med oss. Fakturorna skickas iväg exakt samma datum som varorna levereras, så detta är ytterligare en lögn.

3. Vi har inte mottagit någon polisanmälan, och har aldrig gjort från något bolag. Vem du har polisanmält i Östersund har vi inte en aning om, vi har aldrig haft något kontor där överhuvudtaget. Vi har aldrig haft något kontor i Solna, och ingen av ägarna bor i Malmö.

Vi ser allvarligt på att fel information om vårat företag ges ut, och ber dig kolla efter två gånger innan du öppet skriver ”fakta” om ett företag. Det är möjligt att du blandar ihop oss med något annat.

Ica har handlat av oss ett flertal gånger runt Sverige, vad nu det har med saken att göra.

Har du fler funderingar är du välkommen att höra av dig till oss.

Mvh
Thomas Berggren
Kundservice

Ring Förenade Bolag