Problem med uppsägning av avtal

Vi har mottagit rapporter från företagare som upplever svårigheter med att säga upp sina befintliga avtal. I flera fall har uppsägningar skickats in, men utan att motparten bekräftat mottagandet. Vid fortsatt kontakt hänvisas företagaren till att fullfölja betalning av slutfakturor även om uppsägningen skett.
I andra fall har företagare i samband med uppsägning av avtal lovats en kreditfaktura som inte levereras, i stället kommer fortsatta krav på betalning av ”befintlig” faktura.

Vi vill särskilt varna för dessa tillvägagångssätt som kan innebära oväntade kostnader och svårigheter att avsluta avtal.

Viktiga åtgärder vid uppsägning av avtal:

  • Se till att få en skriftlig bekräftelse från motparten på att uppsägningen är mottagen och registrerad. Detta kan vara avgörande för att undvika framtida krav.
  • Spara e-postmeddelanden brev och eventuella konversationer som bevis på att uppsägningen har skickats in av dig.

Om du har problem med att få uppsägningen bekräftad eller om du får krav på betalning trots att uppsägningen har skett, rekommenderar vi att du kontaktar oss omgående.
Genom att låta Förenade Bolag hantera ditt bestridande direkt ökar dina chanser att undvika obefogade kostnader. 
Du når oss på vårt kostnadsfria telefonnr: 020-503 203 eller e-post: [email protected]

Nedan finner du två olika aktörer där företagare haft problem med att säga upp sitt avtal.
Notera att dessa bolag inte har någon koppling sinsemellan.

Ring Förenade Bolag