Vi uppmanar er att vara vaksamma om ni blir kontaktade via telefon gällande era ”nuvarande telefonabonnemang”.
Flera företagare har blivit vilseledda i samtal med olika bolag som påstår sig vara ombud för er nuvarande telefonoperatör och ska ”hjälpa dig” med att få ner kostnaden för ditt nuvarande abonnemang.
De får dig att tro att du är kvar i ditt befintliga avtal, men till en läge månadskostnad.
Företag som signerat visar sig sitter fast i dubbla avtal och en högra månadskostnad än tidigare.

Viktigt att tänka på!
Det kan vara svårt att veta vem det egentligen är man pratar med när en snabbpratande säljare ringer upp. Även om hela samtalet handlar om ditt införande på Eniro, är det inte säkert att säljaren ringer därifrån.
Säljaren pratar bara om dina Telia-avtal – men har hen verkligen något med Telia att göra?
- Muntliga avtal är bindande. Dessa kan spelas in men de är giltigt även utan inspelning.
- Avtal som godkännes genom att du svarar på ett sms eller på e-post är bindande.
- Kom ihåg att det som står i avtalet godkänns av dig vid din signering, även om säljaren sa något annat i samtalet med dig.
- Ta för vana att alltid be om att få information skriftligt innan du bekräftar några uppgifter.
Om du blivit kontaktad – hör av dig till oss på tel: 020-503 503 eller e-post: [email protected]