uSecurity/ Viviparus Finans

uSecurity/ Viviparus Finans
Senast ändrad: 22 januari 2021
Tillagd datum: 2021-01-22
Företagets namn: uSecurity/ Viviparus Finans
Företaget bakom: Increment Security Group Gothia AB
Org.nummer: 559121-8069
Telefonnummer:
Bankgiro: 5562-5867
Plusgiro:
Övriga betaluppgifter: Swish: 123 304 43 36
Hemsida: https://www.usec.se/

Representerar du företaget och anser att varningen är felaktig? Klicka här

I över 20 år har Förenade Bolag
publicerat varningar för olika typer
av fakturabedrägerier och är
experter inom området.
Behöver ni hjälp med en
bluffaktura?
Kontakta oss:
tel: 020 503 503
[email protected]

Allmänt om företaget

uSecurity/Viviparus Finans

  • Säljare ringer upp om att det finns ett avtal som är påväg att förlängas, trots att det uppringda företaget inte har något existerande avtal med uSecurity.
  • Säljaren skickar över ett SMS och påstår att avtalet avslutas när man svarar “OK” tillbaka. Det säljaren säger och vad som står i det utskickade smset stämmer inte överens, det som istället händer är att man därigenom tecknar ett avtal.

Kommentarer – Berätta vad som hänt!
Inläggen nedan är skrivna av besökare på forenadebolag.se och reflekterar inte verksamheten Förenade Bolags åsikter, undantaget officiella kommentarer.

16 Kommentarer
  1. Ingegerd holgersson

    Jag förstår nu att jag har blivit lurad,har betalt i två års tid på grund enligt dem var för sen med avbeställningen.Lite feg vad som skulle ske om jag inte betalade.288.00 i månaden som jag kunde lägga på något bra.Tex.mina barnbarn.Men men så är det när man är godtrogen pensionär.

    Svara
    • Förenade Bolag

      Hej Ingegerd,

      Har du blivit drabbad som företagare kan du nå oss på telefon 020 – 503 503 eller [email protected] för hjälp och råd.
      Är du privatperson hänvisar vi dig till Hallå konsument som samordnas av Konsumentverket på telefonnummer 0771- 525 525.

  2. Roland Karlsson

    Jag har även blivit lurad av detta företag betalade i februari då han på stog att det var försent att säga upp det nu har jag fått en faktura till på samma summa vad ska man göra

    Svara
    • Förenade Bolag

      Hej Roland,

      Vänd dig till våra handläggare på telefon 020 – 503 503 eller [email protected] för att få hjälp och råd kring ditt ärende.

  3. Anonym

    Även jag rågat ut med dom ,bad han ringa upp mig han gjorde de samma dag bara några minuter mellan rum dag som han ringde o sa upp mig, den fick svaret att det går inte , sen mejlat med dom att är inte intresserad men dom sa att det har gått förbi uppsägnings tid . vet ej hur många mejl jag har sickat till dom utan resultat ,så räkningen kommer varje månad ,den skulle sluta i Novemberg (ett år)

    Svara
    • Förenade Bolag

      Hej,

      Vänd dig till våra handläggare på telefon 020 – 503 503 eller [email protected] för att få hjälp och råd kring ditt ärende.

  4. jimmy

    Hej.Min mamma råkade ut för detta företag .Faktura kom hon blev rädd och betalade men jag tog kontakt med konsumentvägledaren i Eskilstuna men dom kom ingenstans med det. Då vände jag mig till ARN och fick rätt att det inte fanns ett giltigt avtal men dom betalar inte tillbaka pengarna. Dom blev även dömda i Stockholms tingsrätt
    i feb 2020. Helt otroligt att våra myndigheter inte kan sätta stop för detta företag.

    Svara
  5. Ingela Karlsson

    Hej!
    Jag har råkat ut för precis samma sak. En man ringde upp och sa att mitt abonnemang var på väg att gå ut.
    Jag har aldrig haft någon kontakt eller avtal med detta företag men jag tog fel och trodde det var min kontakt med safe företaget. Ringde ViviParus och påpekade detta men då hade ångerveckan gått ut enligt dom.
    Men enligt lag ska man ju skriva under ett sådant avtal som blir sagt på telefon och detta har ju aldrig skett eftersom kontakt aldrig funnits.
    Det är ett skamligt sätt att pracka på äldre personer sådana här avtal. Skickar tillbaka alla brev som kommer från
    viviParus och det kommer jag att fortsätta med.
    Att dom kan skita ner sej på detta sett är för mej obegripligt

    Svara
    • Förenade Bolag

      Hej Ingela,

      Har du blivit drabbad som företagare kan du nå oss på telefon 020 – 503 503 eller [email protected] för hjälp och råd.
      Är du privatperson hänvisar vi dig till Hallå konsument som samordnas av Konsumentverket på telefonnummer 0771- 525 525.

  6. Lillemor. Fridström

    Samma här. Jag får ständigt fakturor trots att begärt uppsägning. Vad ska jag göra ?

    Svara
    • Förenade Bolag

      Hej Lillemor,

      Vänd dig till våra handläggare på telefon 020 – 503 503 eller [email protected] för att få hjälp och råd.

  7. Eva Svanborg

    Även min man (amerikan, ej svenskspråkig) har haft långvarig kontakt med detta bluffbolag. 2018 talade han med en säljare i telefon, och förstod väl inte riktigt vad som sades. Efter detta påstods vi ha beställt nyckelbrickor, och en faktura betalades tyvärr. Jag kontaktade företaget för att få beställningen hävd vilket nekades. Sedan återkom man 2019 och hävdade då att beställningen av övervakning av dessa brickor var livslång (!) och skulle betalas varje år. Den gubben gick inte, så vi betalade inte trots upprepade krav. Vi anmälde också saken till Konsumentverket, och enligt dom därifrån (många anmälningar) är nu u-security förbjudna att bedriva någon verksamhet.
    Döm alltså om min förvåning när de nu återkommer med krav på betalning, även inkasso. Vi kommer naturligtvis inte att betala, och jag kommer att anmäla till Konsumentverket igen. Frågan är om man inte borde polisanmäla detta beteende, för det rör sig ju om uppenbara bedrägeriförsök.

    Svara
    • Solveig Råman

      Jag har liknande upplevelser av detta blufföretag. Har redan anmält dom till polisen och skall göra det igen enligt om jag inte blir av med dom. Får fakturor och påminnelser.

    • Anonym

      Min mormor har precis fått en faktura på 344kr utan någon kontakt överhuvudtaget med företaget. Ni är riktigt jävla vidriga människor och en böld på mänskligheten som antagligen inte har nån kapacitet att göra nåt av värde för samhället. Skulle jag träffa er i person skulle jag slå er på käften.
      Betala inte och polisanmäl.

  8. Ann-Christin Karnock

    Jag har fått en påminnelse från “viviparus finans”. Hur skall jag göra för att bli av med betalnings-påminnelserna

    därifrån. Nu har de stigit till 304 kr.

    Mvh
    Ann-Christin Karnock

    Svara
    • Förenade Bolag

      Hej Ann-Christin,

      Vänd dig till våra handläggare på telefon 020 – 503 503 eller [email protected] för att få hjälp och råd.

Lämna ett svar till Ann-Christin Karnock Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Ring Förenade Bolag